Aviseringar
Rensa alla

Expo och DN, på sverigedemokraternas sida


Ämnesstartare

Bonnier (även Bonniers) är en svensk släkt av dansk-tysk-judisk härkomst, vars medlemmar sedan början av 1800-talet har varit verksamma som bokhandlare, bokförläggare och sedermera även bland annat inom tidskrifter, andra massmedia, universitet och förvaltning

Bonnierkoncernen har idag verksamhet i mer än 20 länder med tonvikt på norra Europa, och innefattar i dagsläget cirka 175 företag. Bland dessa märks Dagens Nyheter, Expressen, Dagens Industri, Stockholm City, Bonnier Tidskrifter, Svensk Filmindustri, TV4-Gruppen och MTV Oy.

Jag tror att jag har missat detta, men det verkar vara som att en av Sveriges största tidningar stödjer faktiskt Sverigedemokraterna, inte mer än Aftonbladet om sin välsmorda debatt artiklar mot muslimer.

Tror ni att media har friheten att skriva eller är det förutbestämt vad de får skriva ?


   
Citera
Ämnesstartare

stomacho:

men det verkar vara som att en av Sveriges största tidningar stödjer faktiskt Sverigedemokraterna

Hur får du fram detta i den texten du citerar?

stomacho:

Tror ni att media har friheten att skriva eller är det förutbestämt vad de får skriva ?

Jag tror att det i de flesta länderna är stort frihet men att även i de friare länderna kan bli väldigt vinklat eller att allt inte kommer fram.

När Berlusconi var premiärminister i Italien kunde han ganska enkelt styra en hel del då han ägde en del media i landet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stomacho:

Tror ni att media har friheten att skriva eller är det förutbestämt vad de får skriva ?

Klart det är förutbestämt, tourettessyndromen kan verka påtagliga men det finns styrning ofc


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja att bonnierkoncernen (som sedan några år tillbaka i princip ägs av Israel pga pengabrist) stödjer sverigedemokraterna är väl rätt uppenbart, SD utför Israels vilja, att agitera mot muslimer och afrikaner.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bonnier är i huvudsak liberaler, DN är en liberal tidning. Däri ligger deras främsta "koppling". De väljer att släppa fram alla parter i debatten, och inte nödvändigtvis de av eliten ansedda, accepterade åsikter. Hur du kan klassificera detta som ett "stöd" begriper jag mig inte på, man kan faktiskt vara neutral också.

En desto tydligare koppling finner man med Bonnier och Axess samt Neo som är liberal/konservativa. Att Expo däremot skulle ha något med dessa att göra har jag svårt att se, trots att det kanske faller sig logiskt.


   
SvaraCitera

stomacho:

men det verkar vara som att en av Sveriges största tidningar stödjer faktiskt Sverigedemokraterna

Att låta alla sidor komma till tals i en offentlig debatt är väl ganska självklart.

Sen är det upp till läsaren själv att bilda sig en egen uppfattning. SD sitter trots allt i riksdagen och är demokratiskt valda, och förtjänar därmed att få göra sin röst hörd, även om man inte gillar vad dem har att säga.


   
SvaraCitera
mynona

stomacho:

Aftonbladet om sin välsmorda debatt artiklar mot muslimer.

Har Aftonbladet haft en artikelserie riktad mot muslimer? Hur menar du då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Xisco:

Hur får du fram detta i den texten du citerar?

I 2010 innan valet tävlade Expo och Aftonbladet att smutskasta sverigedemokraterna i princio allt. Aftonbladet drog fram sin kampanj "Alla gillar Olika" vilket var ganska misslyckat. Expo i sin tur tog över sidan
http://www.sverigedemokraterna.de/ men sidan i sig har förlorat att hänga med.

Men nuförtiden skriver Expo moget om Sd medan Aftonbladet fortsätter i rutiner. DN är i princip Expo men motsattsen om Aftonbladet.

Jungman Jansson:

Ja att bonnierkoncernen (som sedan några år tillbaka i princip ägs av Israel pga pengabrist) stödjer sverigedemokraterna är väl rätt uppenbart, SD utför Israels vilja, att agitera mot muslimer och afrikaner.

Men om jag inte har fel så var Bonnier innan någonstans i 80talet för mångkulturen men det är lite mystiskt att de har ändrat sina åsikter till det motsatta.

Cointoge:

De väljer att släppa fram alla parter i debatten, och inte nödvändigtvis de av eliten ansedda, accepterade åsikter. Hur du kan klassificera detta som ett "stöd" begriper jag mig inte på, man kan faktiskt vara neutral också.

Det är en självklarhet att all partiers åsikter ska finnas med, men om du jämför DN med AB ser man en tydlig skillnad av vad de vill få fram.


   
SvaraCitera

Du kan ju gärna komma med konkreta exempel på när DN stödjer Sd när du nu valt att starta en tråd om det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Cointoge:

De väljer att släppa fram alla parter i debatten

lol


   
SvaraCitera