Aviseringar
Rensa alla

Expressen hänger ut privatpersoner


Ämnesstartare

kukoxo:

hur är det en privatperson? svara nu

Svarar med ett citat:

Exner:

Vad gör att de inte är privatpersoner?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

space: Nej, de hjälper ju SD att öka sin trovärdighet långsiktigt.

Vad menar du nu? Vidareutveckla gärna.


   
SvaraCitera

kukoxo: högst uppsatt chef inom Landskrona energi, grundare av ett forkningscentra, åkeriägare etc

För dessa arbetar ju 24/7 alla dagar om året och aldrig har något privatliv? 


   
SvaraCitera

Exner:

Vad gör att de inte är privatpersoner?

fast det ena utesluter nödvändigtvis inte det andra. nu kom de fram i ljuset av pressen i form av t.ex. chef för ett stort verk (med allt vad det innefattar) dvs. inte i form av privatperson Patrik Gillsvik. 

Lägger inget värde i uthängning per se. 


   
SvaraCitera

S3ON: För dessa arbetar ju 24/7 alla dagar om året och aldrig har något privatliv?

nej du har nog missförstått uttrycket 🙂  http://simple.wikipedia.org/wiki/Public_figure


   
SvaraCitera

kukoxo:

nej du har nog missförstått uttrycket 🙂  http://simple.wikipedia.org/wiki/Public_figure

kan du länka på svenska, fattar inte så avancerad engelska Rodnar


   
SvaraCitera

länkade simple english t.om...


   
SvaraCitera

🙁 


   
SvaraCitera

kukoxo:

hur är det en privatperson? svara nu

passaro:
jag vill veta hur en högst uppsatt chef inom Landskrona energi, grundare av ett forkningscentra, åkeriägare etc är som jag eller, i princip, någon annan här. 

FruLiten:
Ja det är alltid så synd om SD och dess anhängare 🙁 snyft.... 

reben:
e han inte 1 offentlig person

Det hör till yttrandefriheten att folk ska få kunna skriva vad man vill utan att behöva bli uthängda på grund av deras åsikter, vare sig man är företagsledare eller inte. Gränsen går möjligtvis ifall man engagerar sig politiskt då det finns ett allmänintresse ifall en person uttrycker andra åsikter privat än vad man gör politiskt. Men ifall en forskare eller någon annan skriver att värnplikten bör återinföras på grund av mångkulturen eller ifall någon annan slentrianmässigt använder ordet "blatte" eller "zigenare" så ska dom naturligtvis inte hängas ut i en av Sveriges största tidningar. Att göra något sådant är att bryta mot yttrandefriheten och demokratins grund som både står skrivet i FNs deklaration om mänskliga rättigheter och i Sveriges grundlag. Detta står jag för vare sig det handlar om privata vänstersympatisörer, privata moderater eller privata sverigedemokrater som skriver dumheter på nätet. Det borde också alla andra som säger sig stödja yttrandefrihet och demokrati också göra. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro: Lägger inget värde i uthängning per se.

Bara för att han råkar vara chef så gör det ju honom inte till mindre privatperson för det, uthängningen kan påverka både hans arbetsliv men även hans privatliv. Hänger man ut någon som gör att uthängningen kan påverka hens privatliv (oavsett hög position på ett företag eller ej), så är det en uthängning.


   
SvaraCitera

NiklasW: kt d

snälla sluta låt som en robot.


   
SvaraCitera

"Det som ni håller på med är helt avskyvärt. Ni försöker bara hindra folk från att rösta på Sverigedemokraterna"

:D:D:D:D


   
SvaraCitera

NiklasW: Det hör till yttrandefriheten att folk ska få kunna skriva vad man vill utan att behöva bli uthängda på grund av deras åsikter,

Det hör till yttrandefriheten att folk ska få kunna skriva om människors åsikter utan att behöva bli anklagade för uthängning. Rodnar 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mpt:hv:
"Det som ni håller på med är helt avskyvärt. Ni försöker bara hindra folk från att rösta på Sverigedemokraterna"

:D:D:D:D

Va?


   
SvaraCitera

Monokromt:

Bara för att han råkar vara chef så gör det ju honom inte till mindre privatperson för det, uthängningen kan påverka både hans arbetsliv men även hans privatliv. Hänger man ut någon som gör att uthängningen kan påverka hens privatliv (oavsett hög position på ett företag eller ej), så är det en uthängning.

är du dum i huvudet eller något? för det första sa jag att det ena behöver nödvändigtvis inte utesluta det andra; dvs. hans roll som en offentlig person påverkar inte till vilken grad han är som privatperson. 

dessutom avslutade jag med att påpeka att jag inte lägger något värde i uthängningen eller uthängning överlag. jag pratar om betydelsen av uppfattningen av offentlig person. suck. 


   
SvaraCitera