Aviseringar
Rensa alla

Extern Hårddisk till Tv:n


Ämnesstartare

Har inskaffat en Seagate Extern Hårddisk (Powersladd och USB 2.0 anslutning)

Vad jag undrar är , finns det någon DVD/BlueRay-spelare med USB ingång som gör att jag kan kolla filmer ifrån hårddisken direkt till TV:n ?


   
Citera
Ämnesstartare

Ge mekk svar !


   
SvaraCitera

Finns mediaboxar annars.


   
SvaraCitera

Image


   
SvaraCitera

Creator:

Har inskaffat en Seagate Extern Hårddisk (Powersladd och USB 2.0 anslutning)

Jag kan inget om dvd eller bluerayspelare men du kan ju köpa en hdmi-kabel alternativt en S-video kabel + en ljudkabel och kopplar datorn till tvn och hårddisken till datorn, funkar bra. Iaf om du har en laptop eller långa sladdar[smile]


   
SvaraCitera

Creator:

finns det någon DVD/BlueRay-spelare med USB ingång som gör att jag kan kolla filmer ifrån hårddisken direkt till TV:n ?

Yep! Kika i butikerna..

Du kanske måste formatera disken till ett annat filsystem dock. [smile]


   
SvaraCitera

du har ingen ps3, xbox eller wii för det är ju annars en smidig lösning?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hixaren:

hdmi-kabel

Så den ger både ljud & bild i TV:n ? [smile]

Så man slipper se på TV:n , och lyssna på det klena ljudet på laptopen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Yep! Kika i butikerna..

Du kanske måste formatera disken till ett annat filsystem dock

Okej 🙂 tack !


   
SvaraCitera

kosjka:

du har ingen ps3, xbox eller wii för det är ju annars en smidig lösning?

Är ju ett problem på PS3 om man vill se bluray-filmer via hårddisken då det inte stödjer NTFS.


   
SvaraCitera

Chryseus:

Är ju ett problem på PS3 om man vill se bluray-filmer via hårddisken då det inte stödjer NTFS.

och med en del xvidfilmer om jag inte minns fel men det är ju alltid något ifall personen redan har en ps3a.


   
SvaraCitera

Creator:

Så den ger både ljud & bild i TV:n ? [smile]

Jepp:) Kolla upp så din tv och dator har hdmi-utgång bara:P Men det har de flesta som är gjorde de senaste åren:)


   
SvaraCitera

Om jag var du skulle jag köpt en mediabox, finns på kjell&co mellan ca 400 - 2500 kr. Själv har jag en äldre version av "popcorn hour", grymt bra! Full HD och du kan antingen läsa filmer från nätverket, koppla in en extern hårddisk eller installera en hårddisk i självaste enheten och tanka filmer direkt till boxen. Rekommenderas varmt!

/J


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nämentjenare:

/J

Tack !


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

BUMP

Köpte en Western Digital Media Player.

Kopplade in hårddisken via USB i media playern, kopplade HDMI från tv:n till media player, boom.

Tack för svaren. Var god lås tråd.


   
SvaraCitera