Aviseringar
Rensa alla

Extra kylning till MacBook


Ämnesstartare

När jag t.ex. tittar på Flashfilmer, eller är inne på ungdomar.se (många flashannonser) och lyssnar på musik samtidigt, blir datorn väldigt väldigt varm (upp till 78*C), vilket känns ganska illa. Vet någon något bra sätt att ge extra kylning till en MacBook?


   
Citera


   
SvaraCitera
Åtta

Du kan ha den stående på ett block torris (det är "torr is" för er mindre läskunniga. Inte "torris" som i ett fult smeknamn för "torrbollen").


   
SvaraCitera

det finns kylplattor som man kan sätta datorn på som har fläktar som suger bort värmen från datorn.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Okaj, tack så mycket.


   
SvaraCitera

Du kan blockera flash om du kör en någorlunda vettig webläsare, det torde iaf dra ner på belastningen.


   
SvaraCitera

Lambda89:

MacBook

macbook blir ganska varma. se till att du inte blockerar fläktutblåset med något, och vill du ha mer kräm från fläkten kan du använda Fan Control.


   
SvaraCitera

Lambda89:

När jag t.ex. tittar på Flashfilmer, eller är inne på ungdomar.se (många flashannonser) och lyssnar på musik samtidigt, blir datorn väldigt väldigt varm (upp till 78*C), vilket känns ganska illa.

tobias:

det finns kylplattor som man kan sätta datorn på som har fläktar som suger bort värmen från datorn.

variabel:

macbook blir ganska varma. se till att du inte blockerar fläktutblåset med något, och vill du ha mer kräm från fläkten kan du använda Fan Control.

Mac - It Just Works [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:

Du kan blockera flash om du kör en någorlunda vettig webläsare, det torde iaf dra ner på belastningen.

Firefox, och ja, det skulle jag kunna. Men det är inte vid t.ex. bara UM som det blir varmt, utan när flera sidor (GameReactor, Youtube, UM osv osv) kör Flash-apps samtidigt.

variabel:

macbook blir ganska varma. se till att du inte blockerar fläktutblåset med något, och vill du ha mer kräm från fläkten kan du använda Fan Control.

Tack för tipsen. 🙂

Gentlernen:

Mac - It Just Works [rolleyes]

Mjao. Min Acer Aspire hade samma problem ... fast, den blev varm vad man än gjorde istället. Om jag hade obegränsat med pengar hade jag skaffat en HP Pavillion DV6 1320 också ... verkar som en väldigt trevlig liten tingest.


   
SvaraCitera

Lambda89:

Firefox, och ja, det skulle jag kunna. Men det är inte vid t.ex. bara UM som det blir varmt, utan när flera sidor (GameReactor, Youtube, UM osv osv) kör Flash-apps samtidigt.

Ja, precis, och därför kan det vara ide att blockera skiten?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:

Ja, precis, och därför kan det vara ide att blockera skiten?

... ja ... smart tänkt. Nu känner jag mig aningen dum. xD


   
SvaraCitera

Lambda89:

När jag t.ex. tittar på Flashfilmer, eller är inne på ungdomar.se (många flashannonser) och lyssnar på musik samtidigt, blir datorn väldigt väldigt varm (upp till 78*C), vilket känns ganska illa. Vet någon något bra sätt att ge extra kylning till en MacBook?

den här fungerar ganska bra och är inte lika klumpig som fläktbaserad kylplattor


   
SvaraCitera

Mawns:

den här fungerar ganska bra och är inte lika klumpig som fläktbaserad kylplattor

ska nog skaffa.


   
SvaraCitera

variabel:

ska nog skaffa.

coolstore är sjukt bra på att skicka saker, fick min dagen efter jag hade beställt


   
SvaraCitera

Mawns:

coolstore är sjukt bra på att skicka saker, fick min dagen efter jag hade beställt

nice! jag har också beställt från coolstuff förut, fick typ 400 av dom för att jag gjorde en analys av deras då nya design. [party] vad har du för dator som du använder den till?


   
SvaraCitera