Aviseringar
Rensa alla

Extrajobb till hösten


Ämnesstartare

Jaa känner att jag måste skaffa jobb nu för att komma nånstans i livet och få lite erfarenheter, ehm. Var tror ni det är störst chans att få jobb? hur ska man göra när man söker?

btw så är jag 93:a. Någon annan som går på gymnasiet och jobbar vid sidan om skolan på helger, lov o.s.v? vad jobbar ni med då?

tips tack [y]


   
Citera

Vill du inte satsa på dina betyg istället så att du kan få en riktig utbildning med ett riktigt jobb senare?

Liksom, orka jobba deltid 20h i veckan samtidigt som man går till skolan 5dagar i veckan x 6-7 h, prov och arbeten inte inräknat då.


   
SvaraCitera

wastedp0tential:

tips tack [y]

Ett enkelt, men inte alltför roligt, jobb är väl städare 😛 kolla med olika företag om de behöver någon som städar någon gång i veckan [y]


   
SvaraCitera

bli medlem på grannar.se, är nog enkelt att få jobb för dig där då du är ung. handlar om djur/barnpassning - städning osv

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

sedan så kan du ju söka på olika slags caféer, restauranger

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 2 - - - - - - - - - - - - - - - - -

wastedp0tential:

hur ska man göra när man söker?

börja med att skapa ett CV, be någon erfaren om hjälp, och bäst är att lämna in det face 2 face fast innan så kan du ju ringa och fråga om de ens söker personal.


   
SvaraCitera

Störst chans? Donken 😛


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

schism:

Vill du inte satsa på dina betyg istället så att du kan få en riktig utbildning med ett riktigt jobb senare?

Jo men det gör jag samtidigt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

wastedp0tential:

tips tack

Angelize:

sedan så kan du ju söka på olika slags caféer, restauranger

Jag vet en som jobbade extra på ett hyresrättsföretag.


   
SvaraCitera

jag hade en klasskompis som jobbade i mataffär på helgerna. Med lite planering kan det nog gå även om betygen är viktiga för dig, och lite arbetslivserfarenhet skadar absolut inte. Kolla med matbutiker, academic work eller andra ställen där det kan tänkas vara poppis med helgjobbare.


   
SvaraCitera

Du är 16 år. Satsa på skolan istället och lämna jobben åt oss som behöver dem.


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera