Aviseringar
Rensa alla

Extrajobb under 18.


Ämnesstartare

Jag vill desperat ha ett extrajobb men vet inte hur jag ska gå till väga [mad] Jag trodde att det skulle vara easy peasy att få ett jobb när man nådde 16 men nej... Nu ska man tydligen vara över 18 istället. Har frågat runt mest på hemköp och andra affärer för lagerplats men blir ditchad gång på gång [n]
Har sökt sommarjobb. Vad kan man söka mer?


   
Citera

Det är oftast de med kontakter som får sådana jobb, döttrar & söner som har nära släktingar på ICA exempelvis. [smile]


   
SvaraCitera

FORTSÄTT KÄMPA
REBJUD DIG JOBBA "GRATIS" TYP PRAKTIK FÖRST FÖRATT LÄRA DIG TYP KASSAVANA OSV, SEN BETALT OM DE GILLAR DIG TYP

ANNARS KAN MAN ALLTID VAKTA BARN


   
SvaraCitera

ELLER VA LITE MER CHARMERANDE NÄR DU SÖKER


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Det är oftast de med kontakter som får sådana jobb, döttrar & söner som har nära släktingar på ICA exempelvis. [smile]

Lyllos [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

elverpigen:

ELLER VA LITE MER CHARMERANDE NÄR DU SÖKER

Kan man vara mer charmerande? [blush]


   
SvaraCitera

Phrasedlvoe:

Lyllos

Lr hur!!! Samma sak med sommarjobb, har aldrig lyckats få tag på något och brukar söka runt 200 tjänster till varje sommar, ringer och presenterar mig, åker dit, hälsar på chefen och delar ut CV osv, osv.. Är som om de bara slänger mina papper direkt när jag vänder min rygg till..

Jag har tyvärr inga släktingar eller nära vänner som kan ordna sådant till mig.. Eller jag har en far som skulle kunna, men han litar inte på att jag dyker upp varje dag då jag har skolkat i stort sett under hela min skolgång sedan 7:e klass. [blush]

Fast hade en feriepraktik en sommar på 4 veckor när jag var 18 som kommunen fixade, behövde bara skicka en ansökan via papper till dem.. 25kr/timmen tror jag det var. Är inte det bevis nog för att jag kan gå upp varje morgon liksom? För slavlön dessutom.. Herregud.. Nä, det är något annat som ligger bakom hans beslut känner jag, han vill inte mitt bästa helt enkelt. [crazy]


   
SvaraCitera
idaa99

Det finns ju så man kan sälja saker tex aftonbladet, eller dela ut reklam 🙂


   
SvaraCitera

elverpigen:
FORTSÄTT KÄMPA
REBJUD DIG JOBBA "GRATIS" TYP PRAKTIK FÖRST FÖRATT LÄRA DIG TYP KASSAVANA OSV, SEN BETALT OM DE GILLAR DIG TYP

ANNARS KAN MAN ALLTID VAKTA BARN

I de flesta affärer låter de inte praktikanter vara i kassan.


   
SvaraCitera

Ganon:

I de flesta affärer låter de inte praktikanter vara i kassan.

på willys får praktikanter stå brevid och glo nån vecka, sen får de sitta i kassan själva om de bedöms som mogna för det. är väldigt beroende på ålder och individ, men gymnasieelever brukar få sitta i kassan. högstadieelever plockar varor osv


   
SvaraCitera

elverpigen:

på willys får praktikanter stå brevid och glo nån vecka, sen får de sitta i kassan själva om de bedöms som mogna för det. är väldigt beroende på ålder och individ, men gymnasieelever brukar få sitta i kassan. högstadieelever plockar varor osv

Har nyss praktiserat 4 veckor på willys och varken jag eller någon av de andra praktikanterna som var där fick vara i kassan. Detsamma gällde för en kurskamrat som var på en annan willys-butik.


   
SvaraCitera

det är olagligt att sitta i kassan när man är under 18

mvh satt i kassan vid femton års ålder


   
SvaraCitera

amsi:
det är olagligt att sitta i kassan när man är under 18

mvh satt i kassan vid femton års ålder

Olagligt är det inte. Det är upp till butikschefen, men de flesta litar inte på folk under 18 så det är oftast därför som kassan är förbehållen de vanliga anställda.

Jag var själv i kassan mellan när jag var 16-17 år, men då hade jag varit i samma butik så pass länge så att ägaren litade på mig.


   
SvaraCitera

man får väl varai kassan när man fyllt 16 har jag för mig. konstigt att du inte fick det, du verkade väl skum eller ntå bara.


   
SvaraCitera

Känns som att det är 16-åringar som borde vara mest attraktiva på arbetsmarknaden med tanke på att dessa kostar betydligt mindre.. 

Erbjud dig att arbeta svart annars! 


   
SvaraCitera