Aviseringar
Rensa alla

Extrema sömnproblem, några tips?


Ämnesstartare

Jag sover bara var tredje till var fjärde natt. De nätterna jag är vaken så ligger jag i sängen och vrider och vänder mig och hoppas att få somna. Ibland lyckas jag somna runt sju tiden på morgonen (tänkte tillägga att jag lägger mig mellan halv elva och ett varje natt) och sova till halv elva-elva tiden.
Efter tre nätter utan att sova är jag galet utmattad och sover sedan en hel natt.
Så ser mitt sovmönster ut sedan två och en halv vecka sedan. Vet inte vad jag ska göra eller vad detta beror på.
Jobbar heltid så behöver verkligen sömnen!

Tips/råd någon?


   
Citera

Dunka huvudet i väggen tills du tappar medvetandet. Funkar för mig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sinnessjukdom:

Dunka huvudet i väggen tills du tappar medvetandet. Funkar för mig.

Har dunkat huvudet i väggen. Men dock aldrig tills jag förlorat medvetandet. Måste veta att jag vaknar också med tanke på mitt heltidsjobb.


   
SvaraCitera

JohnTucker:

Har dunkat huvudet i väggen. Men dock aldrig tills jag förlorat medvetandet. Måste veta att jag vaknar också med tanke på mitt heltidsjobb.

Du kan ju be någon spola kallt vatten på dig när du ska vakna, annars brukar jag vakna av mig själv efter en sisådär 13-15 timmar. Om du har ett servicejobb kanske det inte är en så bra metod dock. Man blir lite bucklig i huvudet efter ett tag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

JohnTucker:

.

Gör en jävla massa saker under dagen, så att du är skittrött på kvällen? =D


   
SvaraCitera

?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fixa ett par riktigt starka sömntabletter eller riktigt starkt "lugnande" så ska du nog se att det ordnar sig!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du kanske behöver onanera lite mer. Jag läste att det kan bidra till att lättare somna (på allvar). Undvik TV när du skall sova. Att du klarar tre nätter utan sömn är visserligen helt galet, så misstankar kring att du tar narkotika är stora. [ops]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag har fått Circadin, en ganska naturlig sömnmedicin. [smile] Det finns ingen risk för att bli beroende och det är en kortvarig behandling. [y]


   
SvaraCitera

Idrottar du någonting?

Jag själv idrottade ca 5 timmar i veckan men var tvungen att sluta när jag började på gymnasiet och ända sen dess har jag sovit lite sämre.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kirra rutin. that's all Im sayin'.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gör som snubben i Fight Club[y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mani?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

JohnTucker:

Så ser mitt sovmönster ut sedan två och en halv vecka sedan.

Kolla upp?


   
SvaraCitera

Meditation.


   
SvaraCitera