Aviseringar
Rensa alla

Extremtoning eller slöja - vad anställer man helst?


Ämnesstartare

(Jag velade länge över var jag skulle placera tråden, känn er välkomna att flytta så mycket ni vill.)

Ja, vad jag undrar är vad en arbetsgivare helst skulle se på sin arbetsplats.
Säg att det finns en plats ledig på exempelvis ett café, eller ett receptionsjobb, där personen ifråga kommer att synas en del.
Om vi förutsätter att person ExT (starkt färgat hår, exempelvis lila/blått/grönt) och person Slö (med slöja, alternativt burka) har samma förutsättningar i övrigt, förutom bakgrunderna, de har samma meriter och deras CVn är identiska. Den enda skillnaden arbetsgivaren kan se utan att gräva i deras privatliv är person ExTs mycket färgstarka hår och person Slös slöja/burka/niquab.

Vem skulle arbetsgivaren anställa, helst?
Image
Image


   
Citera
Ämnesetiketter

overdose delusion:

Person ExT (Du röstade på detta alternativ)

Särskilt niqab eller burqa kan väcka problem i ett såpass socialt arbete.

Dessutom, om deras stil av någon anledning inte skulle fungera är det bra mycket lättare att göra sig av med en toning än en kulturellt betingad huvudbonad.


   
SvaraCitera

overdose delusion:

Person Bu (Du röstade på detta alternativ)

Pga då vet gästerna att det aldrig kommer hår i maten [crazy][crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Pga då vet gästerna att det aldrig kommer hår i maten

På receptionistjobbet då? :<


   
SvaraCitera

overdose delusion:

På receptionistjobbet då? :<

Beror på vad det är för ett företag. Men det ser väl mångkulturellt och fint ut att anställa dem med slöja iof. Men har ingen aning.


   
SvaraCitera

En person med extremfärgat hår och burka skulle jag vilja anställa.


   
SvaraCitera

Beror ju såklart hur mycket toning personen i fråga har, och om personen använder slöja eller burka/niqab och hur dom olika arbetarna stöter på social kontakt.

Dom flesta av våra arbeten befinner sig inom tjänstesektorn. Det bör alltså vara den personen som passar sig bäst i sociala sammanhang. Vare sig det är i kassan på ica, klädesaffären eller i någon bolagsstyrelse. Jag antar att personen med toning bättre kan täcka upp sina tatueringar och ta väck alla tjugotalet piercingar än vad en kvinnlig mussla kan ta av sig sin gardin runt kroppen.


   
SvaraCitera

overdose delusion:

Person ExT (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera

overdose delusion:

Person Bu (Du röstade på detta alternativ)

Om det rör sig om en slöja av typen på bilden. Gäller det burka/niqab så tror jag att de flesta arbetsgivare är mer benägna att anställa någon med extremtonat hår.


   
SvaraCitera

overdose delusion:

Person Bu (Du röstade på detta alternativ)

mediakatt:

Om det rör sig om en slöja av typen på bilden. Gäller det burka/niqab så tror jag att de flesta arbetsgivare är mer benägna att anställa någon med extremtonat hår.

I alla fall när det kommer till sådana jobb som trådskaparen tog som exempel.


   
SvaraCitera