Aviseringar
Rensa alla

F.d. SD politiker hoppar av "Man använder sig av samma retorik som Nazityskland gjorde mot Judarna"


Råder ingen tvekan i mina ögon om att SD är ett skitparti utan någon egentlig politik eller fungerande argument. Dock tycker jag man ska ta det litet lugnt med vad man jämför SD med. Nazityskland liksom... seriöst?!
Ja, SD försöker måla upp Islam som enbart en våldsam religion och alla muslimer som smygterrorister men det är fortfarande inte jämförbart med NSDAP. I Nazityskland målade man inte bara upp judar som roten till allt ont utan beskrev de även som lägre stående varelser. Detsamma kan man inte direkt säga om SD vars retorik är hyfsat harmlös i jämförelse.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Redbulls:

Surt för SD isåfall, de har ju inget fotfolk..1/3 av stolarna står ju tomma.[y]

Nu missuppfattade du det hela. Det jag menade var att, det parti som använder sig av en simpel och lättförståelig retorik är dom som vinner flest röster. Att snacka intellektuellt vinner inte många röster då deras budskap är för svårbegripligt för gemene man att ta emot.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Arazoid:

kanske gick han med i partiet med dessa åsikter bara för att planera ett avhopp?

lol


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sming:

Det jag menade var att, det parti som använder sig av en simpel och lättförståelig retorik är dom som vinner flest röster. Att snacka intellektuellt vinner inte många röster då deras budskap är för svårbegripligt för gemene man att ta emot.

Håller inte med dig i dina politiska åsikter, men det har du så rätt i.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

PR-trick, han vill bara få partiet att låta intressant, istället för att ge bilden av de kristna judekramare dem egentligen är.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bara Ta Allt:

SD är ett rasistisk parti

''Med förbittrade miner och nävarna knutna, skriker ni alltid samma paroller. Ni må vara unga men taktiken är gammal, splittra folket i klasser och roller.''

Lika lön för samma arbete, upp till kamp kvinnor, Klass mot klass, Svarta och vita tillsammans mot dom rika, Inga rasister på våra gator. - tillåt mig skratta. Och sluta fantisera som ifall ni levde i Robin Hood


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lejonhjärta:

'Med förbittrade miner och nävarna knutna, skriker ni alltid samma paroller. Ni må vara unga men taktiken är gammal, splittra folket i klasser och roller.''

Lika lön för samma arbete, upp till kamp kvinnor, Klass mot klass, Svarta och vita tillsammans mot dom rika, Inga rasister på våra gator. - tillåt mig skratta. Och sluta fantisera som ifall ni levde i Robin Hood

Vad babblar du om? Är du full? Vem som helst som tittar på samhället ser att det finns klasser, eller påstår du att det inte finns folk som äger företag och folk som inte gör det? Där har du klasserna; vissa säljer sin arbetskraft medan andra köper den och tjänar pengar på den. Om du tycker det är bra så eller inte är din ensak, men du kan ju inte på allvar påstå att det inte skulle stämma.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stringburka:

Givetvis kommer alla SD-fanboys tjuta att "han bara ljuger", börja smutskasta honom som person, eller helt enkelt ignorera det hela fullständigt.

Nej det han säger stämmer säkert. Men vi behöver fortfarande ett invandrarkritiskt parti i riksdagen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

pumanJessica:

. Dock tycker jag man ska ta det litet lugnt med vad man jämför SD med.

pumanJessica:

Nazityskland målade man inte bara upp judar som roten till allt ont utan beskrev de även som lägre stående varelser.

http://www.aftonbladet.se/debatt/debattamnen/politik/article5978707.ab

ja, big skillnad.

[rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

pumanJessica:

I Nazityskland målade man inte bara upp judar som roten till allt ont utan beskrev de även som lägre stående varelser. Detsamma kan man inte direkt säga om SD vars retorik är hyfsat harmlös i jämförelse.

Det var dock så NSDAP började, pratade om att de judiska bankerna tog ockerräntor och liknande. Sen blev det mer och mer fascism av det hela. Antisemitism var mycket vanligare i samhället på den tiden så det NSDAP sa lät inte lika sjukt som det gör idag, pratet om judarna var inte mycket märkvärdigare än SD:s prat om "muslimsk kultur" är idag. Det sticker i ögonen men är ju inte massmordsretorik, ännu. Märks ju ganska tydligt när de ibland gör mycket radikalare utspel än vad de vanligtvis brukar göra för att testa gränserna och folks reaktioner.


   
SvaraCitera

Bara Ta Allt:

Det var dock så NSDAP började,

Nja jag tycker det finns en markant skillnad. NSDAP visade väldigt tydligt var de stod angående judarna och Hitler sa flera gånger även innan han blev vald att judarna måste "hanteras" och sådant. Har inga ordagranna citat nu att plocka fram men det finns ju bara man letar lite.

Dessutom tycker jag att kritiken mot Islam i många fall är legitim. Problemet är att SD och många andra lägger skulden på ALLA muslimer.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Han har helt rätt i att SD har många liknelser med de gamla nazisterna. Skulle SD få sin verkliga vilja igenom så skulle muslimer och människor med mörk hudfärg sättas i koncentrationsläger för att systematiskt utrotas.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är faktiskt tvärtom, det är Staffan Gissing som är mest lik nazisterna i NSDAP.

http://markusketolainen.wordpress.com/2010/07/29/staffan-gisings-konspirationste...

http://politisktinkorrekt.info/2010/07/30/avhoppad-sd-man-har-miljonskuld-till-s...

En person som tror att "judarna äger USA" är inte så bra att ha i partiet och dessutom hade han miljonskulder till staten! Hur stor är egentligen chansen att han fått betalt av EXPO eller någon liknande organisation för att säga de saker han har sagt? Retoriken att jämföra SD med NSDAP är typiskt folk på EXPO. Han gick ju faktiskt med i SD efter den islamkritiska artikeln som Jimmie Åkesson skrev i höstas så att hävda att han lämnade partiet för att man ogillar Islam i partiet är jävligt löjligt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pannkakor:

.

Där kom det! Både smutskastningen och lögnanklagelserna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pannkakor:

Det är faktiskt tvärtom, det är Staffan Gissing som är mest lik nazisterna i NSDAP.

http://markusketolainen.wordpress.com/2010/07/29/staffan-gisings-konspirationste...

http://politisktinkorrekt.info/2010/07/30/avhoppad-sd-man-har-miljonskuld-till-s...

Attans också länkar som inte fungerar! [sad]

Har artiklarna tagits bort redan må tro?


   
SvaraCitera