Aviseringar
Rensa alla

F varning? Hjälp!


Ämnesstartare

Heey alla umisar 😀 Det är så att jag går i första året i gymnasiet och jag har fått en F varning i matte.. Det är det enda som jag har fått en F varning i så jag undrar om jag är tvungen att gå om 1:an för det här eller måste man ha 4-5 F varningar för att gå om eller hur går det till? :-(Ge mig lite svar snälla, jag är lite förvirrad :/


   
Citera

Du kan inte vända det så att du får ett E eller nåt i matte istället då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ensamvargen:

Du kan inte vända det så att du får ett E eller nåt i matte istället då?

Asså faann, jag försöker men matte är bara för svårt för mig.. Har alltid haft svårt med det :/ Men vettu hur det går till eller..? 🙁


   
SvaraCitera

SuperFly77:

Asså faann, jag försöker men matte är bara för svårt för mig.. Har alltid haft svårt med det :/ Men vettu hur det går till eller..? 🙁

Nä, jag är av en annan generation, hah. Finns det inget mattestöd du kan gå på då? Eller har du någon förälder eller syskon du kan fråga om hjälp? Eller kanske till och med en klasskamrat du kan plugga med? Jag menar, det tjänar inget till att få ett F även om du inte behöver gå om ettan.

Men om du vill veta mer så kan du prata med en studie och yrkesvägledare på din skola, det borde finnas iallafall en sådan.


   
SvaraCitera

SuperFly77:

eller måste man ha 4-5 F varningar för att gå om eller hur går det till?

Hör med din lärare. En lärares mål måste ju ändå vara att få alla sina elever godkända? (Eller jag kanske har fel? Vilket som, så borde det vara det)

En fråga; Vilken mattekurs är det du läser?


   
SvaraCitera

Öva mer.


   
SvaraCitera

SuperFly77:

F varning i matte.

sånt fanns inte när jag gick i skolan. Verkar rörigt med dagens betygssystem[confused]


   
SvaraCitera

Paranormal_Cannabis:

sånt fanns inte när jag gick i skolan. Verkar rörigt med dagens betygssystem[confused]

Tell the kids about it.


   
SvaraCitera

först: be skolan om hjälp. exempelvis din mattelärare eller studievägledare. det finns stöd att få.

det går dessutom att läsa upp betyg över sommaren har jag för mig.


   
SvaraCitera

Ensamvargen:

Tell the kids about it.

dom kommer nog inte tro på en gammal relik som mig att sådana omständigheter ägt rum.[crazy]


   
SvaraCitera

Paranormal_Cannabis:

dom kommer nog inte tro på en gammal relik som mig att sådana omständigheter ägt rum.[crazy]

Haha. [crazy] Dessvärre kanske ganska sant.


   
SvaraCitera

Vill bli mattelärare samt hjärnforskare, etolog och designer [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

polymyalgia_reumatika:

Hör med din lärare. En lärares mål måste ju ändå vara att få alla sina elever godkända? (Eller jag kanske har fel? Vilket som, så borde det vara det)En fråga; Vilken mattekurs är det du läser?

Matte 1b.. :/ Jag är kass jag vet..


   
SvaraCitera

SuperFly77:

Matte 1b.. :/ Jag är kass jag vet..

När ska kursen vara klar, och betyg sätts osv?


   
SvaraCitera

SuperFly77:

Matte 1b.. :/ Jag är kass jag vet..

Ok. Du borde iaf kunna klara den. Fråga läraren vad det är som ligger bakom varningen och vad du kan göra för att bli godkänd. Sen är det bara att plugga. Ibland kan mattelärare och matteböcker förklara saker på jävligt skumma sätt, så om det är något du undrar över kan du skriva i tråden för mattehjälp här på forumet.


   
SvaraCitera