Aviseringar
Rensa alla

Få bättre självkänsla och kroppsuppfattning via nätet?


Ämnesstartare

Karolinska Institutet genomför just nu en studie som går ut på att hjälpa unga tjejer att få en bättre och mer realistisk kroppsuppfattning. Studien heter sBody Project och går ut på att man ses i en liten grupp över internet med en gruppledare från Karolinska Institutet. Det är första gången i Sverige som detta program görs men det har fungerat mycket bra i andra länder och över en miljon unga tjejer har gjort den amerikanska versionen "Body Project".

Vad tror du om den här typen av hjälpgrupper på nätet? Skulle du kunna tänka dig att vara med i det om det gjordes i större skala och du hade möjlighet att vara med?


   
Citera

bra grej 🙂


   
SvaraCitera

En #safespace ?


   
SvaraCitera

Tickstart:
En #safespace ?


   
SvaraCitera

Jag har annars en idé, alla tjejer måste gå upp 80 kilo.


   
SvaraCitera

Jag tycker att det ska vara riktade till både tjejer och killar, dock verkar killar ta det som det är mer än tjejer som verkar ta hårdare åt sig.
Jag personligen är inte nöjd med min kropp men samtidigt vill jag inte byta med någon annan (om det gick) men jag kan ju alltid typ satsa på att gå ner lite i vikt och/eller träna mer så jag har mer muskler på kroppen!
Men om saker och ting ska vara jämställt ska ju alla vara välkomna, det blir inte ''jämställt'' bara för att tjejer får möjligheten Galen


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

Känns om att det gjorts en lite snäv begränsning av bakomliggande faktorer bakom kroppsuppfattningen men det är bra med försök och några kommer det säkerligen hjälpa.


   
SvaraCitera

Niklas:

+1 Tumme uppCool


   
SvaraCitera
Lod
 Lod

Feminismen hjälpte iaf mig. Fick mig att inse att jag var samhällets marionettdocka och blev förbannad. Lady Dahmers blogg mer konkret, hjälpte mig, så nu kan jag faktiskt gå barbent på sommaren till affären med småhåriga ben utan att skämmas över min kropp.


   
SvaraCitera

skulle aldrig tänka mig att vara med då jag inte tror det skulle funka för mig och att jag inte pallar :/


   
SvaraCitera