Aviseringar
Rensa alla

Få bort bakgrunden på en bild.


Man drar väl en linje runt ungefär bara sen finns det nån funktion i programmet som gör att den hopar till kanten så det blir bra. Läste hur man gjorde nånstans..kanske hittar om en stund.

edit: http://blog.thembid.com/2007/08/24/removing-backgrounds-quickly-in-the-gimp/
därifrån hittar du till instruktioner både till Gimp och p.Shop som kanske var vad du sökte efter.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aroon:

e efter.

Ohh! [bigsmile] Tack så jättemycket. [smile][love]


   
SvaraCitera

JrL414_3:

Shoop.

JrL414_3:

Shoop.

JrL414_3:

Shoop.

[bigcheers][bigcheers][bigcheers]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

bakgrunden vid kroppen etc borde nog bara vara att markera och ta bort med detdär specialtrollspöt som jag inte kommer ihåg vad det heter men som man bara drar längs kanten[blush] om man vill göra håret snyggt så borde det nog vara smidigast att använda color-range eller nåt. men jag har inte photoshop på denhär datorn så jag kan inte kolla mer exakt hur man gör[sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

gugge_heter_jag:

color-range

vad är det?[blush]

gugge_heter_jag:

men jag har inte photoshop på denhär datorn så jag kan inte kolla mer exakt hur man gör[sad]

hm ne jag har inte heller photoshop på denhär datorn [n]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

xKiTTiEHx:

vad är det?[blush]

vet inte men det låter coolt[blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fyra minuter i photoshop:

miranda-kerr2.jpg


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Photoshop, lek med trollspöet eller vafan det heter.


   
SvaraCitera

Själv tycker jag väl det är lättast att använda sig av en quick-mask och sen redigera bort bakgrunden med den.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Eller så blir du bara jävligt bra med suddgummit i paint.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

gugge_heter_jag:

vet inte men det låter coolt[blush]

Hahah [blush]

Snweater:

inuter i photoshop:

Oh det blev asbra ju [bigsmile] Hur gjorde du ?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

xKiTTiEHx:

Oh det blev asbra ju [bigsmile] Hur gjorde du ?

Först använde jag mig av lasso- och trollspö-verktyget, sen kopierade markeringen och la en vit bakgrund bakom. Till slut använde jag suddgummit för att göra lite finjusteringar.
Ett hafsjobb som sagt, kan göras mycket bättre. Om du vill försöka så använd dig inte utav trollspöt, utan gör allt för hand.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja det är väl bara att flytta fram den


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

om du använder photoshop måste du lägga på mer lense flair. De är en populär myt att lense flair är fult och får bilderna att se tacky ut, faktum är att det typ är de coolaste som finns.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

går ju inte leva utan photoshop


   
SvaraCitera