Aviseringar
Rensa alla

Få bort fett utan att gå ner i vikt ?


Ämnesstartare

Jag har börjat träna, springer 2-3 gånger i veckan och andra dagarna situps och såna grejer man kan göra hemma.

Grejen är den att jag är 14 år och är lite underviktig, de syns på vissa delar av min kropp, men inte på magen och innerlåren. Jag försöker träna bort det nu, men frågan är om jag kan få platt mage och 'spänstiga' lår utan att gå ner i vikt, helst gå upp i vikt ? Isåfall, ska jag göra på nått speciellt sätt ?

Tacksam för svar! 😉 ♥


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Sunshiiinee:

jag är 14 år och är lite underviktig, de syns på vissa delar av min kropp, men inte på magen och innerlåren. Jag försöker träna bort det nu, men frågan är om jag kan få platt mage och 'spänstiga' lår utan att gå ner i vikt, helst gå upp i vikt ?

Hej, tyvärr går det inte att punktförbränna. Kroppen har mer fettreserver på vissa delar av kroppen, ofta rumpa, lår eller mage.
Det du kan göra är att träna upp dina muskler, de väger mer än fett och du blir fastare.

Jag var väldigt smal(inte underviktig) och vältränad i din ålder men hade ändå kvar lite fett runt naveln och innerlår. Jag tror att jag måste magra av något extremt för att få bort detta helt, och det är varken sunt eller snyggt. Kanske är det likadant för dig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kan ju hända att vikten påverkas men styrketräna så ersätter du fett med muskler och kanske t.om. går upp.


   
SvaraCitera

Det är bara jobbigt att titta på vågen, både när man vill gå upp och när man vill gå ner. Håller du en hälsosam livsstil, äter nyttigt och tränar regelbundet och bra så kommer din kropp också att se hälsosammare ut. Med kroppen är det faktiskt så att en kass insida ger en kass utsida, det handlar inte bara om vikt.

//TrainingGround


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tack så mycket för era svar! ;D


   
SvaraCitera
Ofixad

Om du nu är underviktig varför vill du då förlora fett?
Käka mer istället och träna så kommer du få mer muskler.
Putmage kan du få om du inte har stark bål nog att hålla "in" hela skiten. Inälvor o skit tar plats vetu 🙂

Så mitt tips: Träna magen mer så kommer du se bättre ut.


   
SvaraCitera