Aviseringar
Rensa alla

Få bort hårfärg från vitt skåp, HJÄLP


Ämnesstartare

Jag färgade håret igår och märkte inte förrän idag att det hade stänkt massa svart hårfärg på ett vitt skåp, det är alltså maaaaassa svarta prickar på "skåpväggen".

Färgen har ju torkat nu, hur i helvete ska jag få bort det? Går det ens?

Jag vet att jag kommer låta som en tioåring nu, men min mamma kommer bli skitarg när hon märker det. Haha. Så vill helst få bort det innan hon kommer hem.

HJÄLP SNÄLLA UM:ARE [sad]


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Cilit bang eller Ajax


   
SvaraCitera

Random rengöringsmedel. [zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag har inte fått bort mina med nåt medel,tyvär.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Min pappa är ganska sur på mig med för det är två röda fläckar på mattan [zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sandpapper 😉


   
SvaraCitera

typ t-sprit eller nåt?[party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Eh har testat alla sorters rengöringsmedel vi har hemma, färgen har fan torkattttttt[sad]


   
SvaraCitera

Det känns som att hårfärg sjunker in i materialet man använder det på, annars skulle man ju kunna tvätta bort det jättelätt ifrån håret. Jag kan ju i och för sig ingenting om hårfärg, så jag ska inte uttala mig om det egentligen, men. Ja. Måla över det med vit färg är nog mitt tips.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

internet:

håret. Jag kan ju i och för sig ingenting om hårfärg, så jag ska inte uttala mig om det egentligen, men. Ja. Måla över det med vit färg är nog mitt tips.

Ja, det gör det ju. [sad] Har ingen vit färg hemma, men får väl skaffa det då, hon kommer inte bli glad. [bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hur mycket kostar vit färg typ? [sad]


   
SvaraCitera

Kittieh:

Har ingen vit färg hemma, men får väl skaffa det då, hon kommer inte bli glad. [bigsmile]

Fråga i färgaffären om du kan få en färgprov, om de är snälla är det gratis, om de inte är det kostar det typ tjugofem spänn. Är de elaka kanske det kostar femito. Beror lite på hur stora de är också, men jag antar att du inte behöver mycket färg... [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

internet:

färgprov, om de är snälla är det gratis, om de inte är det kostar det typ tjugofem spänn. Är de elaka kanske det kostar femito. Beror lite på hur stora de är också, men jag antar att du inte behöver mycket färg... [smile]

Åh, vad bra! [smile] Nej det är inte så mycket jag behöver, det är mycket fläckar men de är väldigt små, hälften hälften av en femtioöring typ. Men ska testa det då, tack! [smile]


   
SvaraCitera

Kittieh:

Men ska testa det då, tack! [smile]

Hoppas att det blir bra. Det borde bli bra, tror inte att hårfärg blöder igenom, så det ska gå fint. Lycka till!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har samma problem jag med [rolleyes]


   
SvaraCitera