Aviseringar
Rensa alla

Få folk att sakna en eller att gilla en igen


Ämnesstartare

Hejsan,

Det känns som att folk har börjat vända emot mig. Mina kompisar, klasskamrater och alla andra människor jag känner. De känner sig på ngt sätt irriterade när jag är i närvaro, och det finns en kille som jag gillar. Han brukar oftast säga " hon är jobbig och bla bla bla" när jag är inte där... det känns som att jag umgås med de här personerna för mkt som gör så att de inte tycker om mig längre, eller för att de ser mig varje dag för ofta.

Jag tror att en lösning som fungerar är att inte umgås med de så ofta, alltså typ istället för att gå till de på rasterna så kan jag gå till biblioteket och plugga eller ngt. Kanske ta ngn promenad under rastiderna... Allt för hålla mig borta ifrån dem ett tag. Eller har ni en annan lösning?

Tack! =)


   
Citera

[bigsmile][bigsmile][bigsmile]


   
SvaraCitera

Skaffa nya vänner[smile] men döda dina gamla först[smile]


   
SvaraCitera

nej du ska inte hålla dig borta från dom..
du måste ta initiativet och fråga dessa personer om det är såhär
för annars kommer du aldrig få reda på det.


   
SvaraCitera

ÄGD


   
SvaraCitera

är du tjej lol


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vincenco:

nej du ska inte hålla dig borta från dom..
du måste ta initiativet och fråga dessa personer om det är såhär
för annars kommer du aldrig få reda på det.

Tror inte att det kommer fungera på de här människorna, jag känner dem och det kommer inte att fungera, tro mig. Jag får försöka ta distans ifrån dem och se vad som händer, får försöka sysselsätta mig med allt möjligt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tickstart:

är du tjej lol

?


   
SvaraCitera

Dream:

Jag får försöka ta distans ifrån dem och se vad som händer, får försöka sysselsätta mig med allt möjligt.

okej det kan du i för sig göra...
fast kommer de kanske inte då se ner på dig ännu mer
och tycka illa om dig ännu mera?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vincenco:

fast kommer de kanske inte då se ner på dig ännu mer
och tycka illa om dig ännu mera?

Alltså jag hade inte tänkt undvika dem helt och hållet, absolut inte. Jag hälsar på dem, självklart. Men sen umgås jag inte med dem lika mkt, för vi går ändå inte i samma klass. Och istället för att umgås med dem i skolan så kan jag istället gå och plugga i biblioteket eller ngt, kanske ta en lång promenad. Förstår du hur jag menar nu? Jag kommer hälsa på dem och så och snacka lite, men kommer inte umgås lika mkt med dem.


   
SvaraCitera

Du borde fundera på varför dom inte gillar dig och snacka med dom om det, inte dra dig undan från dom


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vad gör du som de tycker de är jobbigt?
Försök att prata med dem om du inte vet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jonesh:

Vad gör du som de tycker de är jobbigt?
Försök att prata med dem om du inte vet.

Alltså ibland driver de med mig, oftast så att det går över gränsen. De uppskattar inte mig lika mkt... men samtidigt vill jag inte bli en självupptagen bitch. Jag vill få de på ngt sätt att sakna mig eller uppskatta mig mer, och att killen som jag tycker om ska tycka om mig mer. Jag har en känsla av att killen också gillar mig men vill inte visa det... han tittar på mig ofta och när jag tittar på honom så vänder han sig bort. :/


   
SvaraCitera

Dream:

en kommer inte umgås lika mkt med dem.

okej jag förstår.
efter lite eftertanke så är det trots allt en bra idé
eftersom då får du mer gjort med pluggandet och sparar mer
tid än att plugga hemma, och efter ett tag så kommer de kanske nog vara lite mer schystare p.g.a de har saknat att umgås med dig
som de gjorde förut innan allt det här hände.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dream:

Alltså ibland driver de med mig

Men omg skaffa andra kompisar som vill umgås med dig.
Men du sa att "alla människor" du känner gör så här, så kanske problemet ändå ligger hos dig.
Tror inte det kommer hjälpa om du försöker hålla dig undan då och då, de kommer bara tycka att du är dryg och att du anser dig vara bättre än dom.


   
SvaraCitera