Aviseringar
Rensa alla

Få folk att sakna en eller att gilla en igen


Ämnesstartare

Dream:

han tittar på mig ofta och när jag tittar på honom så vänder han sig bort. :/

Dom flesta killar uppfattar nog att tjejer tittar tillbaks på dom som ''vafan stirrar du på?'' om dom inte ler eller nåt. Beror iofs också på hur länge man har tittat, men ja, det kan vara som du säger också.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vincenco:

.

Precis. Nu förstår du vad jag menar. Oftast är människor byggd på det sättet, de vill inte att en person inte ska vara i närheten alldeles för mycket och ofta. Ibland måste man ta avstånd för att få de att uppskatta dig, tycka om dig, och sakna dig igen.

klasbengt:

Men omg skaffa andra kompisar som vill umgås med dig.

De här människorna är fortfarande mina kompisar, men de uppskattar inte mig lika mycket längre. även om de gör det lite grann.

klasbengt:

Men du sa att "alla människor" du känner gör så här, så kanske problemet ändå ligger hos dig.

Inte alla människor, men många. Min familj och några personer uppskattar mig fortfarande, tycker om mig o.s.v.

klasbengt:

Tror inte det kommer hjälpa om du försöker hålla dig undan då och då, de kommer bara tycka att du är dryg och att du anser dig vara bättre än dom.

Det är nog inte det budskapet jag försöker framföra. Jag vill helst att de ska se att jag är en person som har hög självkänsla och självförtroende... och att de inte bara kan trycka ner mig hur de vill. Jag tror att jag har umgåtts med dem alltför mycket... det är kanske bra att ta lite avstånd en stund och koncentrera mig på mitt liv istället. Skolan, träningen, familjen, religionen o.s.v. Sedan får vi se vad som händer i längden.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

salem1:

Beror iofs också på hur länge man har tittat, men ja, det kan vara som du säger också.

Jo, i och för sig har du också rätt. Så kan det ju också vara, men brukar oftast titta på den här killen och ser direkt att han vänder bort när jag tittar på honom. Vet inte hur jag ska tolka det, men det känns som att han gillar mig. Eller så tittar han en stund och sedan när jag tittar bort så gör han det också. :/


   
SvaraCitera

Dream:

Jag tror att en lösning som fungerar är att inte umgås med de så ofta, alltså typ istället för att gå till de på rasterna så kan jag gå till biblioteket och plugga

Du har hittat nyckeln till social framgång! Grattis! [cheers]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fistforfight:

Du har hittat nyckeln till social framgång! Grattis!

Snälla, kan du vara sluta vara ironisk. Sluta skriv i sådanafall. Kan du inte vara seriös istället så att jag kan se sig som en seriös person?


   
SvaraCitera

Dream:

Snälla, kan du vara sluta vara ironisk. Sluta skriv i sådanafall. Kan du inte vara seriös istället så att jag kan se sig som en seriös person?

Det finns inget seriöst fiber i min kropp tyvärr. En mörk förtappad ironiker - that's me. [zzz]

Men det har ju ett budskap - du kan inte återta din status genom att isolera dig för att skapa ett sug eller vafan du nu håller på med.


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera