Aviseringar
Rensa alla

Få håret att hålla sig rakt?


Ämnesstartare

Hej!
Jag har lockigt hår i vanliga fall och efter jag plattat det blir det alltid lite lockigt igen efter en stund, även om det inte är fuktigt ute, för när det är fuktigt eller regnigt brukar det alltid bli lockigt igen också men även ifall solen lyser och sånt så blir det ändå lockigt, har någon något bra tips hur man kan hålla det rakt när man plattat det ? Förutom att rakpermanenta det [bigsmile]


   
Citera

Finns typ straightening cremé eller liknande som man kan ha i håret innan man fönar som hjälper till att hålla håret rakt när man väl plattar det.


   
SvaraCitera

vet inte. mitt hår är orakt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

du ska vara glad att du har lockigt hår. jag har verkligen världens rakaste hår och skulle göra vad som helst för att vara född lockhårig.
men på tal om ditt hår så tror jag att de finns olika sprayer och så vidare som gör ditt hår rakt hela dagen... och då finns det ju shampoon som på något sätt gör det rakare.


   
SvaraCitera

man kan permanenta rakt!:)


   
SvaraCitera

Oj, jag läste visst inte hela ^^ förlåt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

annars kan du väl använda hårspray efter att du har plattat det? 🙂


   
SvaraCitera

Jag rekommenderar att använda ett bra och mkt balsam, en bra värmeskyddande, bra plattång och silkesspray 🙂


   
SvaraCitera

sluta svettas 🙂

omblackjim:

skulle göra vad som helst för att vara född lockhårig.

nej det skulle du inte

cassaaandra00:

annars kan du väl använda hårspray efter att du har plattat det? 🙂

NEJ!

Angelize:

Jag rekommenderar att använda ett bra och mkt balsam, en bra värmeskyddande, bra plattång och silkesspray 🙂

låter bra


   
SvaraCitera

Plattången, och så kanske lite spray efter? Tigi Bed Head har bra produkter, tycker jag. Bara och kolla om det finns något för att behålla frisyren.


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera