Aviseringar
Rensa alla

Få honom att göra slut


Ämnesstartare

rogernw:

Vad fick er från början att bli tillsammans? Lärare får ju inte bli tillsammans med elever vad jag vet.. iaf inte med den åldersskillnaden

Han är dösnygg å jag tyckte de va spännande typ.. Å det kändes bra DÅ..


   
SvaraCitera

Sanishi:

Men jag är 15.. Och polisen får absolut inte bli inblandad.. Alltså, ingen får veta något om oss, jag vill bara att det ska försvinna typ. Det är lite låst läge..

Det kan det inte, eftersom du är rädd så kommer han utnyttja det....


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

MarcusKing:

Det kan det inte, eftersom du är rädd så kommer han utnyttja det....

Han vet inte att jag är rädd, än.. Så an kan inte utnyttja det


   
SvaraCitera

Sanishi:
rogernw

Men det är lite mer komplicerat än så, jag kan inte bara berätta det för nån. Jag måste lösa det utan att någon får reda på nått, för då kommer alla tycka att jag är störd å äcklig å sånt.. Jag vill bara ha tips om hur jag ska få honom att sluta tycka om mig..

Så länge du inte låter honom få veta att du egentligen inte är beredd att göra det, kan du ändå hota honom med det. Jag tror knappast att han skulle riskera böter/fängelse och sitt jobb för det. Det viktigaste är nog bara att stå fast vid ditt hot och inte visa rädsla/ångest.

Sen vore ju det bästa givetvis att faktiskt anmäla honom, men det låter som om du är fast besluten att inte göra det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ruttenfisk:

Så länge du inte låter honom få veta att du egentligen inte är beredd att göra det, kan du ändå hota honom med det. Jag tror knappast att han skulle riskera böter/fängelse och sitt jobb för det. Det viktigaste är nog bara att stå fast vid ditt hot och inte visa rädsla/ångest.

Sen vore ju det bästa givetvis att faktiskt anmäla honom, men det låter som om du är fast besluten att inte göra det.

Att anmäla honom är inget alternativ, alla skulle få reda på det. Plus att det skulle vara som att ha sex med någon för att man verkligen vill det å sen anmäla personen för våldtäkt. Jag har ju gjort minst lika mycket fel i dehär fallet så får skylla mig själv lite.. 
Han är ingen person som går på hot heller, så det är jättesvårt. Enda chansen är om han vill göra slut..


   
SvaraCitera
time
 time

Sanishi:

Att anmäla honom är inget alternativ, alla skulle få reda på det. Plus att det skulle vara som att ha sex med någon för att man verkligen vill det å sen anmäla personen för våldtäkt. Jag har ju gjort minst lika mycket fel i dehär fallet så får skylla mig själv lite.. 
Han är ingen person som går på hot heller, så det är jättesvårt. Enda chansen är om han vill göra slut..

Oavsett om du har varit med på det eller inte har läraren begått ett grovt tjänstefel. Ingen kommer tycka illa om dig. Det är viktigt för både dig själv och lärarens framtida elever att det kommer fram! 

Har du pratat med din skolpsykolog eller skolkurator om det här? Båda har tystnadsplikt och kan hjälpa dig i din situation. 


   
SvaraCitera

Sanishi:
rogernw

Men det är lite mer komplicerat än så, jag kan inte bara berätta det för nån. Jag måste lösa det utan att någon får reda på nått, för då kommer alla tycka att jag är störd å äcklig å sånt.. Jag vill bara ha tips om hur jag ska få honom att sluta tycka om mig..

Du behöver ju inte säga till någon klasskompis precis men du kan ju alltid säga till polisen i värsta fall. Han har inte rätt att tvinga dig till att ha en relation med dig!


   
SvaraCitera

rogernw:

Var det positivt, det jag skrev? Glad Du skrev tomt så, positivt bör det vara Cool


   
SvaraCitera

trevlig-snubbe:

Var det positivt, det jag skrev? Glad Du skrev tomt så, positivt bör det vara Cool

Citerar jag någon utan att skriva något så betyder det att jag håller med, vilket är väldigt positivt CoolGlad


   
SvaraCitera

rogernw:

Citerar jag någon utan att skriva något så betyder det att jag håller med, vilket är väldigt positivt CoolGlad

Jaha, då vet jag! Mycket gladCool


   
SvaraCitera