Aviseringar
Rensa alla

Få i sig flourskölj? Tips tack!


El Guaje:

Säkert mitt te-missbruk som orsakar hålen. 7,8 koppar om dagen kanske inte är så bra. 🙁

Inte om du har socker i iaf, annars är det lugnt [crazy] förutom ev. missfärgning


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Capture:

Är ju skillnad på flour- och munskölj. [no-no]

Det kunde ju inte jag veta. Jag är ju bara en lekman inom ämnet!

Lounge fact:

Inte om du har socker i iaf, annars är det lugnt [crazy] förutom ev. missfärgning

Nepp, inget socker. Så jag får väl fortsätta leta efter orsaken till hålen. Enklaste vore kanske att skylla på tandläkaren.[crazy]

(Det var det sista jag fick skriva på 30 minuter. Bleh! Precis som att det finns så mycket annat att göra så här dags.[sad])


   
SvaraCitera

El Guaje:

Ja något sånt heter den. Vidrig är den! Kan man ersätta munskölj med såna tuggummin?

Ja alltså.. Det kan jag ju inte svara på, för jag VET inte. Men jag skulle TRO det :p du kan alltid fråga på 1. apoteket 2. ringa tandläkarmottagningen o fråga receptarien eller nåt över telefonen direkt bara.


   
SvaraCitera

El Guaje:

Nepp, inget socker. Så jag får väl fortsätta leta efter orsaken till hålen. Enklaste vore kanske att skylla på tandläkaren.[crazy]

Dåliga matvanor? Dåligt salivflöde?


   
SvaraCitera

El Guaje:

(Det var det sista jag fick skriva på 30 minuter. Bleh! Precis som att det finns så mycket annat att göra så här dags.[sad])

Haha du får svara genom att ändra det där inlägget typ :S


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nu kan jag nog få iväg i alla fall ett inlägg!

honolulu:

1. apoteket 2. ringa tandläkarmottagningen o fråga receptarien eller nåt över telefonen direkt bara.

Det är nog bäst att göra något sånt ja. Vore kalaskul om det gick! Slippa den där skiten och dessutom göra något så roligt som att tugga tuggimmi. Då är det ju både ett tidsfördriv och något bra för tänderna. 🙂

Lounge fact:

Dåliga matvanor? Dåligt salivflöde?

Matvanorna tror jag inte det är något fel på, skulle vara det andra då. Kanske borde kolla upp det om man nu kan göra det. Känns som en rätt svår grej att avgöra. Tycker ju att tandläkaren borde ha koll på sånt. Hon bara låter det hända och sitter där och cashar in när jag får alla hål. Är säkert en riktig drömpatient. 🙁

Men får hoppas det blir bättre med riktig flourskölj nu. Fick i mig den nu, hade 20 minuter på mig och det behövdes bara 10 så jag är helnöjd. Det hjälpte att hålla för näsan, då upptäckte jag inte hur vidrigt det var fören det var försent.


   
SvaraCitera

El Guaje:

Hon bara låter det hända och sitter där och cashar in när jag får alla hål. Är säkert en riktig drömpatient. 🙁

Vilken knäpp en. De ska kunna kolla upp det ja!

El Guaje:

det behövdes bara 10 så jag är helnöjd.

Ska du sitta och mojsa i 10 min med det i munnen?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge fact:

Ska du sitta och mojsa i 10 min med det i munnen?

Hehe nej usch, då hade jag gett upp direkt. Ska bara skölja med det i några sekunder. Men jag stod och tvekade i 5-10 minuter innan jag till slut fick in i det i munnen. Stod och uppmuntrade mig själv och försökte intala mig själv om att jag måste göra det men en annan del av mig ville gå iväg och göra något helt annat. Men till slut lyckades jag! [party]

Vilket fruktansvärt löjligt problem jag har egentligen. [bigsmile] Vore kul att veta om det finns någon mer här i världen som haft samma. Tveksamt. [crazy]


   
SvaraCitera

El Guaje:

Men till slut lyckades jag! [party]

Duktig [crazy] så farligt var det väll ej?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge fact:

så farligt var det väll ej?

Nej egentligen inte. Men hela den där grejen med att stå där med ett litet glas/mugg med någon vätska som luktar mint får mig att rysa. Sen när man väl fått i sig det är det ju inte så illa. 🙂

Onödigt långa utläggningar var det ja!


   
SvaraCitera