Aviseringar
Rensa alla

Få känslorna att svalna.. hur?


Ämnesstartare

Jo.. Börjar bli lite smått desperat nu..
För ca 4 månader sket det sig rätt ordentligt mellan mig och en tjej, vilket var väntat då det var ett slags distansförhållande.
Trots att vi bara sågs en gång under det året vi hade kontakt blev jag tokkär.. hon var precis så som jag vill att en tjej ska vara, grymt charmig och söt. aldrig träffat en liknande tjej och är rädd att jag aldrig kommer göra det igen heller.. jag har varit kär förut men nog fan har det gått över snabbare än detta..
är fortfarande kär och tänker på henne många ggr i timmen, vilket är enormt störande då hon har ny kille och gått vidare utan problem..
vi har fortfarande kontakt men självklart inte på samma sett som förut.. och det saknar jag.. var så skönt att ha någon att prata med om allt man kan tänka sig.. jag känner mig mest jobbig numera när vi hörs även om hon alltid är väldigt snäll mot mig..
jag försöker dock hålla mig borta från henne så mycket som möjligt för att inte störa hennes nya relation.. så istället för nån timmes telefon per dag blir det ett par sms i veckan..
förr pratade vi mycket om framtiden.. att vi skulle ha en tilllsammans osv.. och det kan jag inte riktigt släppa, hoppas att det ska bli vi en dag endå.. vilket jag borde glömma men har svårt med..
dessutom hade hon ett utseende som var över min liga och jag har svårt att hitta en "ersättare" då jag vet att jag antagligen måste nöja mig med någon sämre både utseendemässigt och som person.. och det vill man ju inte..
jag är säker på att tjejen hade negativa sidor, men jag har inte märkt några genom telefon eller dom dagar vi hade tillsammans, så det är svårt att koncentrera sig på negativa sidor hos henne också..
jag vill inte glömma henne helt.. vill kunna ha en vänrelation med henne utan kärleks-känslor.. men detta kanske är omöjligt?
vet inte riktigt hur jag ska lösa detta, någon som har något tips?
tacksam för seriööööösa svar.
/F


   
Citera

fege1:

vet inte riktigt hur jag ska lösa detta, någon som har något tips?

hitta nån annan att lägga över känslorna på. även om du får nöja dig med någon "sämre". hon kanske visar sig vara bättre i slutändan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kärlek är inte det lättaste, just för att man inte bestämmer över sina känslor. Det finns ju tyvärr inte så mycket du kan göra.. Låt tiden gå och håll dig sysselsatt är mitt råd.[wink]

Jag vart tok kär i en kille, men det tog slut för kanske 2 år sen, vi var tillsammans bara i några månader, inte så länge men att man kan bygga upp sånna känslor är helt sjukt så jag förstår dig. Han var min första kärlek helt klart, så att komma över honom var riktigt svårt..

Jag kände precis som du, hur fan skulle man kunna gå vidare och hitta nån annan? när man redan visste vem man ville ha..
Jag har fortfarande inte riktigt släppt honom helt. Jag har dock inte sånna känslor som jag hade förut, utan mer som vän nu, men han betyder fortfarande mycket för mig. Vi pratar några gånger i veckan och träffas ibland. Har haft flera killar efter honom så jag lyckades gå vidare trots att jag aldrig trodde jag skulle kunna ha ett förhållande igen. Men det gick [bigsmile]

Men jag kan lova dig att du kommer komma över henne nån dag! Det finns många fina tjejer där ute och nån kommer vara den rätta för dig. Om du bara ser dom som dom är, och inte jämför tjejerna med henne, så kommer du att hitta den rätta! Vi alla har bra och dåliga sidor det gäller bara att man kan leva med dom och att dom "bra" väger upp dom dåliga!

Shit vad jag skrivit, sorry[blush]
Hoppas det går bra för dig och att du kommer hitta en annan tjej som du kan ägna dina tankar åt istället![crazy]


   
SvaraCitera

1. Du kan inte bestämma över dina känslor.
2.Prata med människan så den inte leker med dina känslor.
3. Vänta ut tills den sårat dig tillräckligt så det är omöjligt att känna nåt positivt för människan på en sån nivå och du undrar hur du kunde bli förälskad från början.
4. Säg upp vänskapen även d gör ont.

Och nej, man borde inte lyssna på mig inom detta ämnet då jag själv är fail och gör inte som jag själv råder.


   
SvaraCitera

fege1:

dessutom hade hon ett utseende som var över min liga

LIMITING BELIEVES ARE HOLDING YOU BACK

Jävla idiot. Det finns ingenting som kallas "ligor" när det kommer till förhållanden. Det är något löjligt folk använder som ursäkter för att inte behöva erkänna att man är en patetisk loser som inte kan få en het flickvän.


   
SvaraCitera

Tözen:

Vänta ut tills den sårat dig tillräckligt så det är omöjligt att känna nåt positivt för människan på en sån nivå och du undrar hur du kunde bli förälskad från början.

[y]


   
SvaraCitera

Klipp kontakten HELT.


   
SvaraCitera

fege1:

tacksam för seriööööösa svar.

Hur har det gått?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ojoj, denna gamla tråd dök upp igen.. illa

aspie:

Hur har det gått?

det har gått bra, vi hörs väldigt sällan och jag har gått vidare.. men det var några jobbiga månader. hennes utseende blev mindre och mindre superduperunderbartsnyggt vart eftersom känslorna svalnade. kan sakna hennes personlighet ibland dock.. den var unik and turned me on...
träffat en del andra "kjoltyg" efter detta, dock inte varit kär ännu.

fisQ:

Jävla idiot

fattar inte vad din mamma har med tråden att göra överhuvetaget.


   
SvaraCitera

fege1:

vet inte riktigt hur jag ska lösa detta, någon som har något tips?

skulle kunna vara mig du skrev om[cry] ...


   
SvaraCitera

fege1:

det har gått bra

[y]

fege1:

dock inte varit kär ännu.

Inget konstigt med det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

skönt att du börjat komma över henne!


   
SvaraCitera

fege1:

vilket var väntat då det var ett slags distansförhållande.

Precis.

fege1:

vill kunna ha en vänrelation med henne utan kärleks-känslor.. men detta kanske är omöjligt?

Skit i det fan. Det funkar aldrig. Fokusera all din negativa energi på allt som var totalt värdelöst i ert förhållande så glömmer du allt det som faktiskt var bra. Efter bara ett litet "tag" så finns det bara endast all den skit som var, kvar. Perfekt.


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera