Aviseringar
Rensa alla

Få kontakt med någon man inte känner


fraulinefrontline:

1. Hur stalkeraktigt är det att bara adda någon på facebook?

var en kille i skolan som addade mig, viste inte exakt vem det var, tänkte lite "men åååå kan dom inte bara låta bli mig" accepterade dock efter ca 3-4 månader

fraulinefrontline:

2. Om hon nu skulle acceptera min friendsrequest

då började han gilla massa statusuppdateringar. och när han sedan uppmärksammade en gemensam väns födeledag/körkortstagande så kommenterade jag typ att "ZOMG WTF HAR HAN FÅTT KÖRKORT"

fraulinefrontline:

3. Om det visar sig att jag helt enkelt inte kan få iväg ett vettigt meddelande till henne

sen addade han msn eftersom jag är uppmärksamhetshora som inte döljer msn för vänner på fejan.

Nu är vi tillsammans, heh.

fraulinefrontline:

Jag vill ju vara ärlig, och vara mig själv, men jag har en känsla av att jag skulle kunna låta skum om hon inte redan har samma humor som mig,

kände sådär också, eftersom jag kan vara ritkigt dum i huvet men i skolan spelar jag inte ut det lika mkt osm ja gör "privat". men helt ärligt, om hon nu inte skulle gilla din personlighet är det kanske inte någon bra tjej?


   
SvaraCitera

fraulinefrontline:

1. Hur stalkeraktigt är det att bara adda någon på facebook? Tjejer, vad skulle ni tycka om en random kille (snygg eller "OK") addade er på facebook bara sådär? Hur skulle ni reagera?

Du är ju inte random om ni gått & stirrat på varandra.
Adda på du, tror inte att hon blir förolämpad [zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Postorderhoran:

men helt ärligt, om hon nu inte skulle gilla din personlighet är det kanske inte någon bra tjej?

Sant, så tänker jag också, men det finns fortfarande bra och dåliga sätt att inleda en konversation. Inleder man dåligt så kanske man inte får chansen att vara sig själv, och rätta till situationen. Och även om jag är mig själv vet jag inte vad jag möjligen skulle kunna inleda en konversation med [shake]

Postorderhoran:

Nu är vi tillsammans, heh.

Haha, skrattade irl ^^ Vad var det som fick dig att ändra åsikt från "han är en irriterande idiot" till "jag vill ha honom"? Utseendet? [crazy]


   
SvaraCitera

fraulinefrontline:

Vad var det som fick dig att ändra åsikt från "han är en irriterande idiot" till "jag vill ha honom"?

Det har jag ingen aning om [blush]
visste inte exakt vem han var innan, utgick ifrån att han gick samma skola som jag och typ la till som vän för att det inte finns så mkt tjejer där osv, haha. men sen när jag accepterade så tog jag reda på vem han var och då skapades en attraktion... så glodde vi på film en kväll coh så rullade det på [crazy]

fraulinefrontline:

Sant, så tänker jag också, men det finns fortfarande bra och dåliga sätt att inleda en konversation. Inleder man dåligt så kanske man inte får chansen att vara sig själv, och rätta till situationen.

gör lite som han gjorde, gilla en del statusar. inte alla. bra tips. sen när vi började snacka på msn så var det typ om datorer och skolan, heh. han försökte få mig att vilja låna en dator av hans pappas jobb. heh. i början var det nog lite blandning av "wtf" och "[blush]" från min sida, men ja. what's meant to be will work out perfectly. typ. HEHEHE jag är så grymt trött så nu kommer lite flumpersonlighet fram här och det är inte så mkt sammanhang i texten men hej hej.


   
SvaraCitera

fraulinefrontline:

Vad gör du nu då? Lyssnar på Justin Timberlake och gråter? [wink]

näe, slutade lyssna på justin när jag var 15 också[wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

Cry me a river

Säkert?[wink]

Postorderhoran:

gör lite som han gjorde

Kommer du ihåg vad han sa när han addade dig? Liksom vad han inledde med.


   
SvaraCitera

Om jag fick ett hej på facebook från någon som jag visste vem det var och kanske haft ögonkontakt med hade jag bara blivit glad. För att vara säker kan du ju skriva te.x "Hej! Det är Jonas (eller ditt namn såklart) från gymnasiet. Kul att jag råkade hitta dig på facebook!". Då blir det inte stalkigt, för du har ju "råkat" hitta henne. Kanske kommer hon svara "Hej :)" eller bara hej, eller något mer ingående "Hej! Var längesen. Så vad gör du nu efter gymnasiet?" om hon är intresserad. 
Såg nu att det kanske var lite sent att svara på dehär, då det var skrivet 2010. 😉


   
SvaraCitera

fraulinefrontline:
Hej

Det är såhär att när jag gick i trean på gymnasiet var det en tjej i mitt plugg som jag fick lite ögonkontakt med, dock inte mer än så. Hon är sjukt söt, och jag vill verkligen försöka ta reda på vem hon är. Nu är det iaf så att jag hittat henne på facebook, och ja, nu kan jag helt enkelt inte gå och låtsas att jag inte kan få kontakt med henne, för nu finns ju en möjlighet. Jag har emellertid några frågor, riktade främst till tjejer, men killar får såklart också svara:

1. Hur stalkeraktigt är det att bara adda någon på facebook? Tjejer, vad skulle ni tycka om en random kille (snygg eller "OK") addade er på facebook bara sådär? Hur skulle ni reagera?

2. Om hon nu skulle acceptera min friendsrequest, är min fråga: Vad fan säger man för att inleda en konversation med en tjej man precis addat på facebook? Vad skulle ni tjejer vilja att en kille sa till er om han addade er?

Jag vill ju vara ärlig, och vara mig själv, men jag har en känsla av att jag skulle kunna låta skum om hon inte redan har samma humor som mig, och eftersom hon inte känner mig vet hon kanske inte hur hon ska tolka det jag skriver...

3. Om det visar sig att jag helt enkelt inte kan få iväg ett vettigt meddelande till henne, hur tar jag kontakt med henne annars? Vi har en gemensam kompis, fast den personen är egentligen mina polares polare - jag har bara pratat med henne några få gånger, så jag kan väll egentligen bara fråga henne om hon kan guida mig lite, eller nåt...

Är väldigt tacksam för era svar, behöver verkligen få en spark i baken 0.o

Jag har blivit addad av radom killar som bara har skrivit hej till mig och som jag sedan har frågat hur det kom sig att dom addade mig, för vissa spelar det ingen roll dom tycker bara det är kul att skriva. 


   
SvaraCitera