Aviseringar
Rensa alla

få ljusare hy


Ämnesstartare

flytta till norrland


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tornapart:

Att ha ett blekt ansikte? Var inte det modernt på medeltiden? (jo)

Joo men det är fint oavsett. Död åt solbränna... Om man inte är blekfet förstås, då behövs sådan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

;D


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

detberorpå:

om du var oseriös varu djävla tråkig.

hen e seriös

ONT VINCENCO
bada i sitronsyra
bada i blekmedel (åt håret)
bada i vanish, akta dig för att försvinna bara
måla vitt med vattenfärg
köp skitljust smink
alternativt var nöjd med dig själv som du är skapt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Postorderhoran:

hen e seriös

oki[y]

detberorpå:

håll dig undan från solen.
gnugga tvålen jättemkt i facet flera ggr om dagen och tvätta bort med vatten. de hjälper, ibland. lr så inbillar man sig.. Men det hjälper iaf

detberorpå:

puder
operation


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

bleach


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Puder?
Ljus hy är väldigt vackert.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Postorderhoran:

bada i vanish, akta dig för att försvinna bara

Fniss.

Bara gå inte ut. Är inte svårare än så. [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ingeny:

Bara gå inte ut. Är inte svårare än så

han är halvindier tror jag, känns lite svårt att få liljevit hy då. Genom att bara inte gå ut. Men svårt för dig att veta sånt ju [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tornapart:

Var inte det modernt på medeltiden? (jo)

Åh nej, glömde att det måste vara modernt för att man ska kunna tycka att det är vacker, fint eller så.

Azzo nu ba måste ja gå till solariet o sola o ha brunpuder!!!!!!n

Och om du ska vara sådan så kan du ju ta och titta på catwalken där du kommer finna att flera av de största designerna låter sminka sina modeller bleka.

Men a måste till solariet ba nu azzo, kjan ju ej va omodern, kan ju ej tka dt ja tkr om d ej e modernt osvosvosvosvosov


   
SvaraCitera

Imoon:

Åh nej, glömde att det måste vara modernt för att man ska kunna tycka att det är vacker, fint eller så.

Åh nej, jag glömde vad "skämt" var.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tornapart:

Åh nej, jag glömde vad "skämt" var.

Sånna som du är skitroliga.[bigsmile]

[zzz]


   
SvaraCitera

Imoon:

Sånna som du är skitroliga.[bigsmile]

Du syftar på idioter då antar jag? För att jag inte tycker det är snyggt med folk som ser ut att de enbart suttit vid datorn hela året.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Man kan ju använda foundation och/eller puder som är ljusare än huden, men då tycker jag inte att man ska ta det som bara en mask i ansiktet utan ner mot halsen.
Sen så vill man ju inte bli solbränd, funkar solskyddsfaktor för att hålla huden blek?? Jag vet inte om det är bra för huden eller nåt, men det kan ju vara.
Använd highlighter och sånt om du vill att ditt ansikte ska lysa.
Du kan ju försöka undvika färger som får dig att se mörk/solbränd ut och istället använda färger som får dig att se blek ut, men bara om du tycker det är snyggt.
Finns det inte såna där face masks som ska göra huden ren, fräsch, klar, ljus och att det liksom ska lysa?? Har läst bloggen Lipglosseater ^.^
Man kan ju bleka huden oxå typ, men nae, jag vet inte... xP
Tycker inte att man ska hålla sig inomhus iaf, man måste typ få sol för hälsan..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Solskyddsfaktor är ofarligt då den lägger sig som en hinna på huden som man sedan tvättas bort.

Tyvärr så är det här med foundations ett problem. Den ljusaste på svenska marknaden, Make Up Stores "milk" är egentligen för mörk för mig om man jämför med hals och bröst x( jag är verkligen vit.


   
SvaraCitera