Aviseringar
Rensa alla

Få nya kontakter på sommarjobbet?


Ämnesstartare

Jag undrar ifall det är vanligt att kunna träffa nya människor där och bli vän med dem. Jag har aldrig haft ett sommarjobb innan, så jag hoppas att det blir så. Jag ska jobba i Sahlgrenska sjukhuset i GBG.


   
Citera
Ämnesstartare

Japp, en av mina bättre vänner (en av mina få vänner) är från sommarjobbet förra året. Blev även kärlek och skit som inte blev besvarad [tired]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stackarsfilur:

Japp, en av mina bättre vänner (en av mina få vänner) är från sommarjobbet förra året. Blev även kärlek och skit som inte blev besvarad [tired]

Vad hade du för sommarjobb då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

Vad hade du för sommarjobb då?

På ett företag här som håller på med fjärrvärme 😛

Fast vi gjorde inte så mycket mer än solade och fikade, de dagar vi inte klippte gräs, plockade skräp och målade p-rutor 😛

Saknar det ibland, jag har aldrig nåt att göra och träffar aldrig folk, men då träffade jag folk och hade nåt att göra...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stackarsfilur:

Fast vi gjorde inte så mycket mer än solade och fikade, de dagar vi inte klippte gräs, plockade skräp och målade p-rutor 😛

Saknar det ibland, jag har aldrig nåt att göra och träffar aldrig folk, men då träffade jag folk och hade nåt att göra...

Haha okej. Låter gött:). Tjänade du bra?
Jag ska iallafall jobba på ett feriejobb. Tror du att jag träffar många där osv?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

Haha okej. Låter gött:). Tjänade du bra?
Jag ska iallafall jobba på ett feriejobb. Tror du att jag träffar många där osv?

86,5 spänn/timmen, så det var rätt bra betalt för att få nya bekantskaper, ha nåt att göra och dricka choklad 🙂

Beror väl på, men det lär ju vara fler än du som kommer in på jobbet antar jag 😛


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stackarsfilur:

86,5 spänn/timmen, så det var rätt bra betalt för att få nya bekantskaper, ha nåt att göra och dricka choklad 🙂

Beror väl på, men det lär ju vara fler än du som kommer in på jobbet antar jag 😛

Jag vet inte. Får väl hoppas på att många kommer in, så får jag väl försöka träffa på folk:). Hade du också ett feriejobb? För det är väldigt bra betalt. Bättre än vad jag får, 75 kr/h.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Men förresten har du fortfarande kontakt med dessa människor, brukade ni festa ihop?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

Hade du också ett feriejobb? För det är väldigt bra betalt. Bättre än vad jag får, 75 kr/h.

Feriejobb och sommarjobb är väl sak samma ;P

Anura:

Men förresten har du fortfarande kontakt med dessa människor, brukade ni festa ihop?

Vi har kontakt, iaf de flesta av oss, mest över msn, förutom en som är lite närmare vän av dom. Jag festar aldrig så nej, vi brukar inte festa ihop 😛


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stackarsfilur:

Vi har kontakt, iaf de flesta av oss, mest över msn, förutom en som är lite närmare vän av dom. Jag festar aldrig så nej, vi brukar inte festa ihop 😛

Det är ju gött och festa, speciellt med nya människor[bigsmile][crazy].


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

Det är ju gött och festa, speciellt med nya människor[bigsmile][crazy].

Aldrig gillat fester, jag dricker inte och jag tycker folk som druckit är jobbiga och obehagliga. Tyvärr så är det ju på fester man träffar folk och lär känna människor nuförtiden = jag sitter nu hemma ensam varje dag och på sin höjd så skriver jag några rader till mina "vänner" på msn.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stackarsfilur:

Aldrig gillat fester, jag dricker inte och jag tycker folk som druckit är jobbiga och obehagliga. Tyvärr så är det ju på fester man träffar folk och lär känna människor nuförtiden = jag sitter nu hemma ensam varje dag och på sin höjd så skriver jag några rader till mina "vänner" på msn.

Jaha okej. Det är väl lite jobbigt?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

Jaha okej. Det är väl lite jobbigt?

Antar det, men jag är en feg, blyg och deprimerad jävel så [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

Sahlgrenska sjukhuset i GBG.

Vi hade kul, men jag vara bara social för att få bra rekomendation. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bajwa:

Vi hade kul, men jag vara bara social för att få bra rekomendation. [smile]

Hehe, så det var bra och roligt där? Lärde du känna många där också?


   
SvaraCitera