Aviseringar
Rensa alla

Få över 1.0 på högskoleprovet?


Ämnesstartare

Vad är chansen att få över 1,0 på högskoleprovet genom att plugga nu under 2 månaders tid? Matten har jag dock lite färskt, men allt annat att läsa osv är det inte samma sak. Sist jag gjorde högskoleprovet fick jag nog 0,8 :p Vad skall man göra för att plugga så effektivt som möjligt? :p
Tack för svar! 🙂


   
Citera

Hur fan ska vi veta hur mycket du behöver plugga inför provet? Det finns ingen matematisk formel för att räkna ut det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Macktorsken:
Hur fan ska vi veta hur mycket du behöver plugga inför provet? Det finns ingen matematisk formel för att räkna ut det.

men någon som har personlig erfarenhet? Även om de skiljer för alla människor kul o höra 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag fick runt 1,0 trots noll övning och obefintlig mattekunskap. behövs inte så mycket mer än att man är någorlunda läsvan (nån dn-artikel då och då tex)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Schism:
jag fick runt 1,0 trots noll övning och obefintlig mattekunskap. behövs inte så mycket mer än att man är någorlunda läsvan (nån dn-artikel då och då tex)

det ju starkt. var de första gången du gjorde det? Så man borde börja läsa dn-artiklar och sådant varje dag? Hjälper det då provet är inom 2 månader?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

det ju starkt. var de första gången du gjorde det? Så man borde börja läsa dn-artiklar och sådant varje dag? Hjälper det då provet är inom 2 månader?

det gick betydligt bättre än väntat ja. läser du några artiklar om veckan så lär du tjäna åtminstone någon poäng.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tror att du lätt kan få över det om du fixar matten


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Schism:
jag fick runt 1,0 trots noll övning och obefintlig mattekunskap. behövs inte så mycket mer än att man är någorlunda läsvan (nån dn-artikel då och då tex)

men nu är väl mattedelen utökad?


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

ingen aning.. pluggade dagligen i en månd inför förra det gjorde ingen nytta.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

men nu är väl mattedelen utökad?

gjorde i höstas och då var den utökad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Schism:

gjorde i höstas och då var den utökad

var det jättesvårt?


   
SvaraCitera
reben

undrar detata med aldrig gjort innan kmr ca ta livet av mig om jag får under 1.0


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

var det jättesvårt?

chansade på alltihop så... men jag har knappt läst matte a.
vill få 1,5 i höst om måendet skärper sig


   
SvaraCitera
reben

sa till min bästa vän att jag kmr hänga mig om jag får under ettkommanoll o hon bara: men d kmr du inte få

va e d för vän

...............


   
SvaraCitera

eftersom du läst en del matte borde det väl inte vara svårt om du är typ normalbegåvad och tränar på lite test innan


   
SvaraCitera