Aviseringar
Rensa alla

Få stora armar hemma?


Ämnesstartare

Tja, jag är 14 år och har märkt att mina armar börjar bli
lite spinkiga. vill därför få lite större armar. har läst att man ska träna triceps rätt mycket. men jag är helt nybörjare på att styrketräna, så jag har lite frågor. vad ska jag äta? mycke kött? hur ofta ska jag göra det? ska jag vila nånting mellan repsen? (tror det heter så) hur många dar i veckan? jag vet ej om jag är för ung för att gå på gym eller inte.

Upskattar alla svar [bigsmile]


   
Citera

Kör chinups/pullups.


   
SvaraCitera

Tips angående reps.
Vill du ha deffenision på dina muskler så ska du köra många reps ca 10-12(mellan vikter)
Vill du ha stora/starka muskler kör du 5-7 reps(höga vikter)
hantlar är bra för triceps och biceps beroende på vilken övning du gör. sök på youtube efter 'bumbell workout' så får du antagligen en bra övning.


   
SvaraCitera

blir dom för stora när du e hemma o sen smala när du e ute lr


   
SvaraCitera

equals:

Vill du ha deffenision på dina muskler så ska du köra många reps ca 10-12(mellan vikter)
Vill du ha stora/starka muskler kör du 5-7 reps(höga vikter)
hantlar är bra för triceps och biceps beroende på vilken övning du gör. sök på youtube efter 'bumbell workout' så får du antagligen en bra övning.

Vaddå få definition? det får man genom att gå ner i fett. inte antalet reps. Sen heter de Dumbell.
OnT: Skaffa hantlar,Ät mycket proteinrik mat och ligg på kcal+


   
SvaraCitera

Simonua:

Vaddå få definition? det får man genom att gå ner i fett. inte antalet reps. Sen heter de Dumbell.
OnT: Skaffa hantlar,Ät mycket proteinrik mat och ligg på kcal+

skrev fel på dumbell.
Jo deffenision kan man få utav antal reps, tex att muskelerna får det där'sexiga formen'. Rätta om jag är helt fel.


   
SvaraCitera