Aviseringar
Rensa alla

Få tag på cigaretter under 18, hur?


Ämnesstartare

Tjena, ni som röker under 18 hur får ni tag på cigg? Jag är 14 snart 15 och ja jag röker då då men eftersom att jag inte känner någon som kan köpa ut så har jag snott av pappa och konstigt nog har han inte märkt något, men vill så gärna kunna få tag på egna utan att sno från pappa så hur får ni tag på cigg? Och ett till problem det är ju ingen som vet att jag röker så vet inte om jag ska berätta det för syrran men pappa blir nog inte så arg men mamma kommer bli helt tokig men ja, inga oroliga kommentar att jag är för ung och att det är farligt osv jag vet allt det. 


   
Citera

Har du testat någon "turkkiosk"?

Sluta röka annars? Blink


   
SvaraCitera

Turkkiosker är nog det bästa alternativet. Där är de inte så noga med legg. Annars fråga någon random på stan om den kan tänka sig köpa ut. Du kanske får försöka ett par gånger innan du får napp, men det brukar alltid finnas någon vänlig skäl som kan tänka sig hjälpa till.


   
SvaraCitera

Turkkiosk eller någon pundare utanför systemet är nog det nog störst chans att du lyckas köpa ifrån


   
SvaraCitera

Inte för att klaga eller så, men hur kommer det sig att du börja röka som 14 åring? Tryck från kompisar? Eller vad var det som fick dig att börja?


   
SvaraCitera

Rök inte. Du kan fortfarande sluta medan du inte är (förhoppningsvis) beroende av det. Lär dig av andras misstag. 

smokers-lungs.png

lungs.jpg

Fortfarande sugen?

Här är en video:


   
SvaraCitera

Du är medveten om konsekvenserna men fortsätter ändå?


   
SvaraCitera

Finns ett billigare och enklare alternativ, det stavas "sluta rök"


   
SvaraCitera

rogernw:
Finns ett billigare och enklare alternativ, det stavas "sluta rök"


   
SvaraCitera

1. Sluta röka
2. Om du trots allt måste ha tobak låt en myndig kompis köpa det.

Själv tycker jag det är onödigt att börja dricka/röka som minderårig, man hinner nog göra det efter 18-årsdan 🙂


   
SvaraCitera

Kalle97:
1. Sluta röka
2. Om du trots allt måste ha tobak låt en myndig kompis köpa det.

Själv tycker jag det är onödigt att börja dricka/röka som minderårig, man hinner nog göra det efter 18-årsdan 🙂

Varför göra det överhuvudtaget? Det är skadligt under 18 och efter 18.


   
SvaraCitera

äh låt den röka om den vill *_*

fan va opeppa ni är

ja hatar dock rökare 


   
SvaraCitera

Pundarjävel:
Du är medveten om konsekvenserna men fortsätter ändå?

Det är väl alla rökare? Finns nog ingen som missat hur hälsoskadligt det är.


   
SvaraCitera

Fasiken:
äh låt den röka om den vill *_*

fan va opeppa ni är

ja hatar dock rökare 

Hade du sagt samma sak till en som vill knarka?


   
SvaraCitera

Köp inte smuggelcigg! Då kan du råka sponsra IS. Ledsen LÄSTE DET I AFTONBLADET IDAAA


   
SvaraCitera