Aviseringar
Rensa alla

Få tag på cigaretter under 18, hur?


Tanka inte era bilar/mopeder, då kan ni råka sponsra isis!! 🙁


   
SvaraCitera

Du är medveten om hur korkat det är att göra, ändå gör du det? Vad säger det om dig?


   
SvaraCitera

jag tror hon är medveten om att hon borde sluta :I Hon ville inte ha någon uppläxning utan bara veta hur man hittar


   
SvaraCitera

Tigerdrottningen:
Köp inte smuggelcigg! Då kan du råka sponsra IS. Ledsen LÄSTE DET I AFTONBLADET IDAAA

😀


   
SvaraCitera

Axelinaaas:
jag tror hon är medveten om att hon borde sluta :I Hon ville inte ha någon uppläxning utan bara veta hur man hittar

Hon skrev tidigare att hon rökte för att dämpa ångesten. Om det ens fungerar så är det helt på grund av placebola, då nikotin ej är ångestdämpande. 

Varför skulle vi hjälpa henne på en av de sämsta möjliga vägarna? Hon lär ju bara göra det ännu värre för sig och skapa ännu fler problem om hon fortsätter. Det finns bättre metoder att dämpa ångest. 


   
SvaraCitera

Se på uppdrag granskning för tips! Tumme upp


   
SvaraCitera

Ruttenfisk:

Hon skrev tidigare att hon rökte för att dämpa ångesten. Om det ens fungerar så är det helt på grund av placebola, då nikotin ej är ångestdämpande. 

Varför skulle vi hjälpa henne på en av de sämsta möjliga vägarna? Hon lär ju bara göra det ännu värre för sig och skapa ännu fler problem om hon fortsätter. Det finns bättre metoder att dämpa ångest. 

okej då har jag missat det, (jo att röka vanlig cigg dämpar ångesten för många fast bara under en kortare tid) 


   
SvaraCitera

Axelinaaas:

okej då har jag missat det, (jo att röka vanlig cigg dämpar ångesten för många fast bara under en kortare tid) 

Oavsett är det en ytterst temporär lösning, ett sätt att lindra symptomen medan man skapar nya sjukdomar istället för att faktiskt ta tag i problemen från roten. 


   
SvaraCitera

Pundarjävel:

Varför göra det överhuvudtaget? Det är skadligt under 18 och efter 18.

Sant, det är onödigt men har man redan börjat så kan man inte sluta så där bara med en gång, man måste ta lite i taget.


   
SvaraCitera

Ruttenfisk: istället för att faktiskt ta tag i problemen från roten.

Hur lyder din lösning? Vet du vad ångest är?


   
SvaraCitera

Ruttenfisk:

Oavsett är det en ytterst temporär lösning, ett sätt att lindra symptomen medan man skapar nya sjukdomar istället för att faktiskt ta tag i problemen från roten. 

ja , precis som det flesta ångestdämpande medlerna 


   
SvaraCitera

S3ON:

Hur lyder din lösning? Vet du vad ångest är?

Utan att veta vad som ligger bakom ångesten har jag ingen lösning, nej. Jag vet vad ångest är, ja. 

Axelinaaas:

ja , precis som det flesta ångestdämpande medlerna 

Jag har ändå svårt att se hur det långsiktigt skulle bli bättre av att skapa ett beroende. 


   
SvaraCitera

Ruttenfisk:

Utan att veta vad som ligger bakom ångesten har jag ingen lösning, nej. Jag vet vad ångest är, ja. 

Jag har ändå svårt att se hur det långsiktigt skulle bli bättre av att skapa ett beroende. 

Förmodar att du motsätter dig samtliga mediciner mot ångest eftersom de är vanebildande. 


   
SvaraCitera

Ruttenfisk:
Jag har ändå svårt att se hur det långsiktigt skulle bli bättre av att skapa ett beroende. 

sa aldrig att röka var en bra lösning


   
SvaraCitera

Ruttenfisk:

Oavsett är det en ytterst temporär lösning, ett sätt att lindra symptomen medan man skapar nya sjukdomar istället för att faktiskt ta tag i problemen från roten. 

Preach.

Ruttenfisk:

Jag har ändå svårt att se hur det långsiktigt skulle bli bättre av att skapa ett beroende. 

Det blir inte bättre, det är det som är grejen.


   
SvaraCitera