Aviseringar
Rensa alla

Få tillbaka gnistan?


Ämnesstartare

Heellluu!

För några dagar sedan trodde jag att jag blivit dumpad, fick aldrig riktigt någon förklaring förens två dagar senare när vi träffades för att prata. Det visade sig att han tyckte samma sak som mig, vi lever ett vardagsliv och hittar aldrig på något nytt osv. Vi kom överrens om att inte höras på några dagar (kul på söndag för övrigt...) och se hur han känner sen. Vad ska man göra? vissst hitta på saker osv det förstår jag men vad?

Vi har varit tillsammans strax över ett år nu och vi har aldrig bråkat (nyktra)under ett års tid, vi har sovit med varandra nästan varje natt i ett år så förstår att man behöver tid för sig själv.. men vad ska jag göra nu om några dagar om han bara vill skita i det? [chocked]

hjälp? sjukt jobbigt..


   
Citera

vad vill du ha hjälp med?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vad ska jag göra för att få tillbaka gnistan? Han var über kär i mig och nu är han nog inte kär längre säger han.. Jag blev kär efter 8månder såm det känns jävligt surt att bara skita i förhållandet..


   
SvaraCitera

Pannkakan:

vi har sovit med varandra nästan varje natt i ett år

lol. där har du förklaringen, ni måste ju för fan ha ett eget liv också mer än o klänga på varandra .. har själv ett 2½ års förhållande som har problem, dock inte att vi umgås för mycket, snarare för lite och gör för få saker också ihop, så de kan bli fel på båda hållen....


   
SvaraCitera

Pannkakan:

Jag blev kär efter 8månder såm det känns jävligt surt att bara skita i förhållandet..

Lol, spela icke-kär igen så kanske han kommer tillbaka.


   
SvaraCitera

Roll on:

Lol, spela icke-kär igen så kanske han kommer tillbaka.

håller med, reagerade på det där med nämligen.. wtf!?


   
SvaraCitera

Man kan inte få tillbaka gnistan! Gnistan är en lögn!


   
SvaraCitera

Pannkakan:

Vad ska jag göra för att få tillbaka gnistan? Han var über kär i mig och nu är han nog inte kär längre säger han.. Jag blev kär efter 8månder såm det känns jävligt surt att bara skita i förhållandet..

Varför kan folk inte ba vänta tills dom hittat ngn som dom inte behöver anstränga sig inför??????
[mad]
[cry]
[tired]
[mad]
[n]


   
SvaraCitera

låter som verkligheten. välkommen


   
SvaraCitera
Åtta

OF 5:

låter som verkligheten.

Håller med denna mans ord.

Man kan inte förvänta sig att hela ens förhållande för alltid ska vara som taget ur en töntig romantisk komedi. Om man inte fungerar tillsammans i vardagen så betvivlar jag att förhållandet blir så långlivat. Man måste kunna vara i varandras närhet utan att aktivt behöva göra någonting, och ändå känna sig bekväm.


   
SvaraCitera

Åtta:

Man måste kunna vara i varandras närhet utan att aktivt behöva göra någonting, och ändå känna sig bekväm.

[y]
kunde inte sagt det bättre själv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Att man kan känna sig bekväm med en person oavsett aktivitet eller ej är absolut ingen garanti för att det skulle fungera bättre eller längre.
Det är dessutom väldigt vanligt att man känner sig bekväm med ens partner - ser inte riktigt hur ett förhållande annars skulle se ut?

Glöden kan slockna i vilket fall. Och det är det - det som är verkligheten.


   
SvaraCitera

Vad menar du med att ni inte gör något? Går ni aldrig ut? Går på bio? Badar tillsammans? Åker någonstans?

Ni kanske har för höga krav? Många verkar ha det, tror att det måste hända saker hela tiden och man måste ställa till med romantiska middagar och utflykter var och varannan kväll, vilket ju inte alls stämmer. Man måste ju förstå att ett förhållande inte är spännande och kittlande hela tiden, man måste kunna njuta av ett vardagsliv också, annars finns det ju ingen framtid.


   
SvaraCitera

Pannkakan:

Jag blev kär efter 8månder såm det känns jävligt surt att bara skita i förhållandet..

Du var tillsammans med någon som du inte var kär i
i åtta månader?[confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag skulle nog aldrig palla med ett förhållande där jag skulle ha en press på mig att ständigt hitta på saker för att min partner ska stanna kvar i förhållandet...


   
SvaraCitera