Forumet - Få ut så mycket av träningen som möjligt

Få ut så mycket av träningen som möjligt

68 0 0
Tjena!
Har gymmat regelbundet nu i lite mer än ett halvår. Kör 3 gånger i veckan. Brukar köra bröst, triceps och axlar på tisdagar, rygg och biceps på fredagar och ben och mage på söndagar.

Passen jag kör brukar vara ungefär en timme. Jag har märkt att nu på senare tid har jag kännt att jag har slutat få träningsvärk efter så "korta" pass. Körde en och en halv timme i fredags och då tog det lite bättre än vanligt, men ändå inte så stor skillnad.

På maskiner brukar jag köra ganska tungt, mer vikt och färre "lyft" eller vad man ska kalla det. Har hört att detta ska ge större muskler, men vet inte alls om det stämmer :P . Brukar köra det 5 gånger eller nått.
Kör nästan aldrig frivikter. Fuskbänk brukar jag köra, alltså en sån bänk där stången sitter fast i en ställning.

Mitt mål är att gå upp ganska mycket i vikt. Väger just nu 67 kilo och har gått upp 6-7 kilo sen jag började träna och äta mycket. Brukar köra med gainer pro efter passen och whey 80 ibland, har inte märkt nån större skillnad av detta. Har 1 kilo kreatin hemma också, men har inte vågat använda det faktiskt :P

Målet är alltså att gå upp i vikt, i muskler så att säga.

Så, vad ska jag göra nu för att få ut så mycket av min träning som möjligt? Jag har inget bestämt schema eller liknande som jag följer, brukar bara pumpa på de maskiner som passar in på muskelgruppen jag tränar.
Har ni några förslag på olika övningar, pass, matråd, träningstips och allt annat som kan hjälpa mig att få lite mer kunskap och rådgivning kring detta :)


Tack på förhand!

Tråden har inga svar… än.