Aviseringar
Rensa alla

Faaaan


Ämnesstartare

Jag pallar inte ett skit mer nu. Jag går i 7an i grundskolan men jag har blivit mobbad sedan 2an, av både lärare och barn. Senast jag träffade en kompis var i förskolan.

Skolan är "pain in the ass" varenda dag. Går alltid omkring ensam på rasterna med skallen i marken, inget att göra. Jag pallar inte arbeta på lektionerna för jag mår helt enkelt för dåligt., Nu kommer få skitdåliga betyg, säkert. Jag var jättebra i skolan när jag var liten men nu är jag fan bland de sämsta i matte och jag är inte så bra på något annat grundämne heller. SO har jag hyfsad koll på.

Det finns 3 sorters folk i skolan. De första är töntarna, de som klottrar, börjar röka redan i 12års åldern, de som sparkar på tunnelbanor, skriker könsord etc

De andra är de omogna mesarna som beter sig som småbarn, älskar skolan etc

De tredje är snälla människor, som är mogna, vuxna och fattar nåt! Vem vill inte vara en av de? Jag vill iallafall men då verkar bara tycka att jag är någon idiot och istället blir de de andra två sorterna som kan tänka sig att umgås med mig.

Jag har sedan länge tyckt om en tjej också, som är 1 år äldre, men chansen att hon tycker samma är liksom NOLL. Hon är snäll mot alla, lugn, kan lagom mkt och så. Jag är bara nån jävla nolla som kom fel i mitt liv...

Jag har flera gånger funderat på självmord, en gång var jag ruskigt nära att göra det...

Jag är helt korkad i huvudet antagligen, jag svär och är otrevlig mot folk även om det blivit bättre senare så har var det kört sedan länge. Jag har bytt skola 2 gånger tidigare utan resultat, och jag pallar inte byta igen. Jag går redan hos 2 olika psykologer, hjälper mig inte alls... Vad ska jag göra?????

Pallar inte mer!!!


   
Citera

Misströsta inte, rätta in dig i ledet.

Tänk mindre, "lev" mer. Finn en grupp, bli som dem, bli dem.


   
SvaraCitera

som man bäddar får man ligga..
men har du funderat på att byta skola?


   
SvaraCitera

har också varit mobbad.. så vet hur dåligt man mår av det. men ärligt talat så vet jag inte riktigt vad du kan göra åt det. försökt snacka med rektorn eller liknande? vet att de är dumma i huvvet och oftast inte bryr sig, men du har väll knappast något att förlora,eller hur?

min räddning blev när klassen splittrades och jag började 7:an. åtminstone vad gällde mobbningen..

blir du mobbad psykiskt,fysiskt eller både och?

kom ihåg, inget är för evigt. det gäller även detta. håll ut!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du skriver bra tycker jag.

4 Kilo Lax:

De tredje är snälla människor, som är mogna, vuxna och fattar nåt! Vem vill inte vara en av de? Jag vill iallafall men då verkar bara tycka att jag är någon idiot och istället blir de de andra två sorterna som kan tänka sig att umgås med mig.

De är visst inte så snälla eller mogna då, ju?

Det är en svår situation, man skulle kunna ge dig tips, men jag gissar att ditt självförtroende som social varelse i skolmiljö är ganska lågt.

Jag ger dig istället tipset att träffa människor utanför skolan!
Och gärna att du då kommer i kontakt med personer som går på samma skola.
Börja i någon sport, klubb, aktivitet av något slag eller förening.
Det blir en ny arena för dig, du får möjligheten att skapa din egen roll igen. Du får chansen att blomma ut, du har ingen anledning att känna dig nedtryckt osv. "Ingen vet vem du är"
Har du tur sedan att någon/några från skolan "får upp ögonen" för dig i och med detta så är det jättebra!


   
SvaraCitera

Varför tror du själv att du inte har några vänner? Alltså från början för nu kan det förmodligen delvis vara för att alla ser att du är ett "wierdo" utan vänner, men hur började det?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fistforfight:

men hur började det?

Jag började på en ny skola, och då råkade jag bli kompis med en riktigt stökig typ, som liksom försökte spela smart. Sen när jag märkte att han var en jävla idiot så trodde de andra att jag också var en idiot samtidigt som jag en dag, när jag gick över gatan och var på väg hem, blev påhoppad av två av hans kompisar. Jag låg på gatan och fick slag efter slag i ansiktet, innan en tredje kompis kom dit, och överraskande nog drog bort de båda därifrån. Men sen har det fortsatt...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Complicated:

blir du mobbad psykiskt,fysiskt eller både och?

Både och, dock mest psykiskt.


   
SvaraCitera

4 Kilo Lax:

Men sen har det fortsatt...

[sad]


   
SvaraCitera

Det är lite svårt att tycka synd om en pojke som ändå har fantasi nog att heta "4 Kilo Lax".

Angående tjejen kan du ju alltid prova att ta henne lite på tutten.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skit i dom då? Du behöver inte människor som dom i ditt liv. Börja ta skolan mer på allvar och fixa bra betyg.


   
SvaraCitera

Det brukar vara så i grundskolan, jag hade det nästan likadant. Är man inte hävdelsekåt så blir man av någon anledning utfryst/missuppfattad. Som tur är verkar folk ha mognat väldigt mycket när man börjar i gymnasiet, och jag råder dig att stå ut tills dess. Försök att ignorera dem som ger dig kommentarer, svara dem inte, kolla inte mot dem, reagera öht inte på deras närvaro.


   
SvaraCitera

4 Kilo Lax:

Jag pallar inte ett skit mer nu. Jag går i 7an i grundskolan men jag har blivit mobbad sedan 2an,

Asså, för mig har det hållt på så länge jag kan minnas.. typ från förskolan eller nått sånt. Men det börjar lugna sig lite nu.. Folk växer la upp [bigsmile] Bara skit i dom, dom kommer säkert ångra det en vacker dag. Idioter! [badgrin][mad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Byt skola! Tro mig det kommer bli mycket bättre om du får en ny start med människor som inte redan har en bild av hur du är. Dessutom är det perfekt att byta nu till sjuan eftersom många faktiskt byter skolor då och alla inte redan är indelade i "grupper". aja Hoppas allting löser sig iallafall [smile]


   
SvaraCitera

Stå för dina åsikter, du ska inte skit från andra. Lita på dina inre krafter du kommer klara detta.


   
SvaraCitera