Aviseringar
Rensa alla

Fabriks ny crossmoped, bra/dålig??


Ämnesstartare

Hej!
Jag ska skaffa en crossmoped.
Har 15.000kr och hittade en fabriks ny modell för just 15/16k.
Det är en Hyeng EVO50, Klass 1, 45km/h.
Jag undrar om det är ett bra val.
Alla crossar är väll likadana? nästan iaf.

Skulle ni kunna ge mig lite tips/information om denna modellen?

Seriösa svar tack!

Hyeng EVO50.jpg


   
Citera

   
SvaraCitera

Den ser ju bra ut iaf.


   
SvaraCitera
Bakric

Finns billiga Riejus på blocket som endast är ett par år gamla och går som ett jävla skott.
Rent ut idioti att alls köpa en fabriksny crossmoped då dom kostar ca. 300% av vad dom egentligen borde vara värda.


   
SvaraCitera

fantawor:

Fabriks ny crossmoped, bra/dålig??

En sak ska du alltid tänka på. Det är ALLTID, OBS ALLTID första ägaren som får ta den största värdeminskningen.

För det andra, är Hyeng EVO50 en sk kinamoppe? Håll dig borta från Kinamoppar. Kinamoppar går sönder alldeles för snabbt, kinamoppar håller inte, kinamoppar är svåra att få tag i reservdelar till, kinamoppar har dåligt med serviceverkstäder o kinamoppar har ett uruselt andrahandsvärde vilket i sin förlängning ger att de är jävligt svåra att sälja i andra hand. [sad] [sad] [sad]

För övrigt, varför inte vänta tills du fyller 16 år så kan du köpa en 125cc cross istället. En 50cc är väl lite segt. [sad]


   
SvaraCitera

Bättre att köpa en 2-3år gammal i fint skick,kommer hålla värde mycket bättre än den nya till den dagen du bestämmer dig för att sälja moppen igen 🙂

BTW den på bilden är en motard och ingen cross 😛


   
SvaraCitera

Skulle aldrig rekommendera någon att köpa en ny moped/cross. Köp en Yamaha DT50 kring 06/07 så får du betydligt bättre kvalitet för pengarna.

Eller som elektonikfreak skrev så vänta ett tag och köp en 125cc istället. Hade själv en KTM 125EXC för några år sedan och moppen glömde man snabbt bort..


   
SvaraCitera

Köp en moped som ej är nå kinaskit.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

elektronikfreak:

För övrigt, varför inte vänta tills du fyller 16 år så kan du köpa en 125cc cross istället. En 50cc är väl lite segt.

Äh, de e ju bara att sätta på annat rör och fixa lite så kan den nog gå bättre.

onT: Inge bra köp av dig tyvärr. Håll dig ifrån alla typer av kina märken. Den där kommer hålla i max 1 år.


   
SvaraCitera
Bakric

Stillghood:

Äh, de e ju bara att sätta på annat rör och fixa lite så kan den nog gå bättre.

Det är töntigt. Desutom kostar det mer att trimma en moped till samma kapacitet som en 125a än att faktiskt köpa det senarenämnda.


   
SvaraCitera

Måste bara kommentera här 😉 jag har en sådan moppe fast klass 2, det är en 2010 års modell och den drar min kompis gilera och min andra kompis yamaha aerox. btw svårt att få reserv delar till? HAHA alla kina mopeder har samma saker så det är bara på ta och vraka! Det negativa med att ha en kina moppe är att klåpare och andra mopedservice ställen ofta inte kan eller tar emot kina moppar! 🙂 jag har ju turen att jag älskar att pilla med mopeder och har en bror som kan ALLT sånt! Men kina saker ska man akta sig för det håller jag med om men just denna kina moppen är jag väldigt lycklig med 🙂 Ha det![smile]


   
SvaraCitera

*kina*[rolleyes] ne men sriöst är väl ganska okej dom håller ju bra om man kör dom bra fast svårt att få tag i trim reservdelar och liknande inte värt 15k


   
SvaraCitera