Aviseringar
Rensa alla

FACEBOOK=MOBBNING!!


Ämnesstartare

j0hannaa:

Hur menar du?

När personen säger en sak och gör något annat.
exempelvis hävdar att du är värd hur mycket som helst jadi jadi, men inte tillräckligt för att behöva visa uppskattning mot


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Grief:

bojkotta facebook

mm längtar tiss google+ kommer igång!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

katamari:

Men varför sitter de du känner och kollar in de populäras foton för att sedan jämföra antalet likes med sitt egna? Låter ju nästan lite neurotiskt.

Man behöver ju inte ens gå in på en bild. Man ser bilden på nyhetsfältet och hur många "gilla" den fått. Dessutom om en bild/status för många gilla/kommentarer så hamnar den högt upp på ens "toppnyheter". Så vare sig man vill eller inte får man ofta reda på det iallafall.

katamari:

De kommer förmodligen en dag bli säkrare i sig själva och sluta må dåligt över att andra får fler likes än dem.

Sant, det handlar om mognad också. Ju äldre man blir desto mer inser man att det finns mycket viktigare saker än att få många "gilla" på facebook!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

j0hannaa:

Man behöver ju inte ens gå in på en bild. Man ser bilden på nyhetsfältet och hur många "gilla" den fått. Dessutom om en bild/status för många gilla/kommentarer så hamnar den högt upp på ens "toppnyheter". Så vare sig man vill eller inte får man ofta reda på det iallafall.

Ja, okej. Men varför väljer de att jämföra sig själva med andra på det sättet? Vågar de inte lita på att de finns och duger precis som de är? Kan tyvärr inte se det som mobbning då det inte är någon som systematiskt försöker frysa ut någon eller så. Det är väl bara dina vänner som är så pass osäkra i sig själva att de inte klarar av att se andra få bekräftelse.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

j0hannaa:

Sant, det handlar om mognad också. Ju äldre man blir desto mer inser man att det finns mycket viktigare saker än att få många "gilla" på facebook!

Japp, men det är i och för sig inte lätt när man är i högstadie- och gymnasieåldern. Minns själv att jag hade så dålig självkänsla när det var som värst att jag inte ens kunde vara i klassrummet pga fick panik.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Grief:

bojkotta facebook

håller med! [love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tickstart:

mm längtar tiss google+ kommer igång!

google+ ???


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

j0hannaa:

google+ ???

ja så heter väl nästa facebook typ


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sarkasm:

Alltså, när det gäller saker som detta om facebook så blir det väl inte mobbning om man inte gör sig till ett offer och tänker som TS. Men om man söker kritik så kan man finna den precis överallt, och då blir man "mobbad" hela tiden och överallt ja.

Jo det är sant, min poäng var väl egentligen att facebook speglar världen vi lever i och inte skiljer sig från den, om man är väldigt besatt av status osv (och det är väl många antar jag) så blir det samma sak på fb. Vet inte om jag skriver begripligt, skall lägga mig nu. God natt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed:

Jo det är sant, min poäng var väl egentligen att facebook speglar världen vi lever i och inte skiljer sig från den, om man är väldigt besatt av status osv (och det är väl många antar jag) så blir det samma sak på fb. Vet inte om jag skriver begripligt, skall lägga mig nu. God natt.

Jo, låter väldigt logiskt. Sov gott!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed:

Jo det är sant, min poäng var väl egentligen att facebook speglar världen vi lever i och inte skiljer sig från den

håller helt och hållet med!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag förstår hur du menar. ännu värre hade det blivit med en ogillaknapp också. som kan vara bra i vissa sammanhang. men tänk dig att nån ogillar en bild? :s


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

eeeema:

jag förstår hur du menar. ännu värre hade det blivit med en ogillaknapp också. som kan vara bra i vissa sammanhang. men tänk dig att nån ogillar en bild? :s

Varför skulle man vara vän med någon som skulle ogilla ens bild, om inte skämtsamt?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

eeeema:

men tänk dig att nån ogillar en bild? :s

Så på en bild där din mamma blir brutalt våldtagen av en zonkey så skulle du ba "vad bra att det inte finns en ogilla knapp" om så är fallet, är du ju sjuk i huvudet lång förbi all form räddning [rolleyes]

ont: joina revolutionen då, svårare är det icke


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sarkasm:

Varför skulle man vara vän med någon som skulle ogilla ens bild, om inte skämtsamt?

tänkte inte på det 🙂 haha. men som det ser ut nu så är dom flesta vänner med mycket onödigt folk, även jag. fst går ju att lösa genom att ta bort lite vänner haha. Dock tror jag ingen skulel ogilla mina bilder, har inte några fiender. borde inte öppna munnen pp um ikävll. blir nog bara konstiga gjerer.[smile]


   
SvaraCitera