Aviseringar
Rensa alla

Facebook = Nutidens illusoriska folksjukdom?


Ämnesstartare

Bakom datorskärmen kan man vara vem som helst. Göra vad som helst. Uppmåla en glorifierad version av sin verklighet och publicera den på en viss sida som kallas Facebook där alla verkar vara kändisar. Frågan är, har ni själva fallit offer för denna digitala illusion? Har ni fallit till föga för ovanan att överdriva era livshändelser och dess betydelse för alla hundratals "vänner"? Själv har jag ingen större lust att göra det. Vad man ger och tar emot IRL är alltid det som räknas i slutändan, tycker jag.

 


   
Citera

waterloo:
Har ni fallit till föga för ovanan att överdriva era livshändelser och dess betydelse för alla hundratals "vänner"?  

 

inte mer än vad jag gör irl

fast sprider väl inte så väldans massa livshändelser

mer:

"fan nu har sture tuggat på min blomma IGEN!!"


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

inte mer än vad jag gör irl

fast sprider väl inte så väldans massa livshändelser

mer:

"fan nu har sture tuggat på min blomma IGEN!!"

Haha, personligen tycker jag såna statusuppdateringar  är de mest irriterande om de sker alltför ofta. Brukar göra så personens inlägg inte syns i min feed, vilket också tyvvär gör att man missar det intressanta. Men hellre det än att få hela sitt nyhetsflöde fyllt av flera bilder och statusar av samma personer om vad de äter och vad de gör flera gånger om dagen.


   
SvaraCitera

Kultur:

Haha, personligen tycker jag såna statusuppdateringar  är de mest irriterande om de sker alltför ofta. Brukar göra så personens inlägg inte syns i min feed, vilket också tyvvär gör att man missar det intressanta. Men hellre det än att få hela sitt nyhetsflöde fyllt av flera bilder och statusar av samma personer om vad de äter och vad de gör flera gånger om dagen.

1. vad får dig att tro att jag bryr mig

2. vem har sagt att jag skriver statusar flera gånger per dag


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

1. vad får dig att tro att jag bryr mig

2. vem har sagt att jag skriver statusar flera gånger per dag

Det var inte personligt menat. Tror varken att du bryr dig eller att du skriver flera per dag.


   
SvaraCitera

Blivande_japan: "fan nu har sture tuggat på min blomma IGEN!!"

och vi bryr oss huur...? RodnarRodnarRodnarBlink


   
SvaraCitera

Tickstart:

och vi bryr oss huur...? RodnarRodnarRodnarBlink

fuuuuu


   
SvaraCitera

Mycket glad


   
SvaraCitera