Aviseringar
Rensa alla

Fälla regeringen


Smilen:

+1

Kungen verkar vara en bättre ledare än alla andra... Tumme upp


   
SvaraCitera
duden
Ämnesstartare

SvenskWithAttitude:

Kungen verkar vara en bättre ledare än alla andra... Tumme upp

Victoria tror jag blir en bättre ledare än kungen men hoppas ändå att han fortsätter att regera så länge han kan Glad


   
SvaraCitera

duden:

Victoria tror jag blir en bättre ledare än kungen men hoppas ändå att han fortsätter att regera så länge han kan Glad

Aa, det hade ändå varit lite kul om de tog makten. Mycket glad


   
SvaraCitera
duden
Ämnesstartare

SvenskWithAttitude:

Aa, det hade ändå varit lite kul om de tog makten. Mycket glad

Ja men jag vill inte ha en absolut monarki. Skulle vilja ha ett statsskick där kungen och folket delar på makten. 


   
SvaraCitera

duden: Anser du att alliansen ska fälla regeringen och ta makten?

Jag hoppas det, men jag tror inte det blir av denna mandatperioden. Vad blir konsekvenserna?
Alternativ 1: Löfven går och säger upp sig och talmannen ger AKB chansen att bilda regering. Och då måste ju SD officiellt släppa fram Alliansen om inte S gör det och det hoppas jag inte SD gör. Budget ok, men ingen regering före extraval.
Alternativ 2: Stefan Löfven utlyser extraval direkt men det är inte särskilt sannolikt då bara SD gynnas av det.

Niklas: Inget alls nuförtiden. Glad

Vad nu?


   
SvaraCitera

Sheriffen: Vad nu?

Eller ja, det beror väl på vad man menar med håller. Ser mig inte som "SDare" längre, men naturligtvis hade jag röstat på dem. 


   
SvaraCitera

duden:

Ja men jag vill inte ha en absolut monarki. Skulle vilja ha ett statsskick där kungen och folket delar på makten. 

En stark ledare  (som inte är korrupt) och mer direktdemokrati hade varit trevligt. 🙂


   
SvaraCitera

Niklas: Ser mig inte som "SDare" längre,

Varför inte?


   
SvaraCitera

Sheriffen:

Varför inte?

Jag ser inte att mina åsikter har att göra med vad SD tycker överhuvudtaget. Jag tycker vad jag tycker och SD tycker vad SD tycker helt enkelt. Det finns mycket jag samtidigt inte håller med om, jag har inget större förtroende för merparten av deras politiker och det finns samtidigt mycket jag är väldigt kritisk till. Sedan har jag ju faktiskt aldrig ens varit medlem eller ens varit i närheten av att vara aktiv inom partiet.


   
SvaraCitera

duden: Vet ej/osäker

Det är ju knappast ett drömläge att ta över det helvete och det totalkaos som Löfven har lyckats ställa till på bara ett år. Så jag vet ärligt talat inte. Det bästa hade varit om SD + M + KD hade tagit över redan hösten 2014. Nu står ju Sverige på ruinens brant och hela landet är besudlat av flyktingar, skäggbarn och tafsare som ingen vet var vi ska göra av. Så jag ska ta mig en funderare och återkomma.


   
SvaraCitera

Endast ISIS hade varit ett sämre alter... Eller näh, det var inget förresten.


   
SvaraCitera

Alliansen har inget regeringsunderlag


   
SvaraCitera

duden: Nej

Nuvarande regering är ju gravt jävla dålig utöver Margot som sparkar lite fundamentaliströv varhelst hon kommer åt och samtidigt lyckas vara helylle på ett sätt som endast bastard sprungen ur Charlotte Kalla och Astrid Lindgren skulle kunna vara men alternativet skrämmer mig än mer måste jag säga. Sedan är min åsikt skall vara tråkigt men stabilt också, regeringskriser och sånt käbbel kan vi gärna lämna åt Belgien, Italien och andra defekta länder.


   
SvaraCitera

duden: Nej

Bäst för det här landet. Alt. om dom kunde mötts halvvägs. Så länge SD hålls utanför är jag nöjd.

Hjärta


   
SvaraCitera

Storchen84: Bäst för det här landet. Alt. om dom kunde mötts halvvägs. Så länge SD hålls utanför är jag nöjd.

Som någon skrev ovan, SD är väl det enda parti som "kanske eventuellt" skulle kunna få stopp på massinvandringen av araber, afrikaner, skäggbarn och tafsare. Men å andra sidan vill man ytterligare förstärka islamiseringen av landet ska man naturligtvis låta Löfven fortsätta styra skutan i sank.


   
SvaraCitera