Aviseringar
Rensa alla

Färg som inte fäster


Ämnesstartare

Tja.
Mitt hår tar inte åt sig färg, och nu undrar jag om ni har något tips på hur jag kan få färgen att fästa bättre..
För ett par år sedan färgade jag håret 2-3 gånger/månad och håret blev rätt slitet. För ett halvår sen bestämde jag mig för lägga av och sen dess har jag färgat kanske en gång/månad. Nu fäster inte färgen.[sad] jag har mörkbrunt hår och typ 1 dm utväxt nu. Färgen fäster på det som redan är färgat men efter bara en tvätt så åker färgen av och utväxten blir blond igen. Jag har testat olika sorters färger, men färgen åker bara av oavsett vilken färg. Mitt hår har förövrigt rätt bra kvalité för att ha färgat så mycket.
Nån som har något tips på färg eller hur man kan göra för att färgen ska fästa? [smile]


   
Citera

Hårinpacknngar osv. Ditt hår är antagligen rätt slitet bara att du ej märker det.


   
SvaraCitera

för lite härdare


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Hårinpacknngar osv. Ditt hår är antagligen rätt slitet bara att du ej märker det.

Jag använder hårinpackning 2 ggr/vecka, glömde skriva det. Det är slitet, men inte så slitet som det borde vara i och med att jag har färgat så mycket.


   
SvaraCitera

Hår kan inte "läka", det är dött. Är det slitet så är det. Det bästa du kan göra är nog att låta det vara och låta nytt, fräscht hår växa ut. [party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Capture:

Hår kan inte "läka", det är dött. Är det slitet så är det. Det bästa du kan göra är nog att låta det vara och låta nytt, fräscht hår växa ut.

Men min utväxt kan väl inte vara död? Det är ju bara den som inte tar åt sig färg..[sad]


   
SvaraCitera

Fixa peruk [wink]


   
SvaraCitera

Rosaelifant:

Men min utväxt kan väl inte vara död? Det är ju bara den som inte tar åt sig färg..

Vad använder du för färg?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

elverpigen:

Vad använder du för färg?

Oftast Mood 🙂


   
SvaraCitera

Rosaelifant:

Oftast Mood 🙂

Antagligen är väl ditt nya hår fräscht med slutet fjällskikt och därför inte tar åt sig färg. Är min amatörgissning. Eller att du har silikoner eller nåt i schampo och balsam som blockerar färgen från hårstrået


   
SvaraCitera