Aviseringar
Rensa alla

färga hår hemma


Ämnesstartare

jag har funderat på att färga håret hemma istället för hos frisören och har därför några frågor. Jag är mörkblond mot ljusbrun, har aldrig färgat håret tidigare bortsett från slingor gjorda hos frisör för ca 6 månader sedan som jag nu tycker bör "fyllas i" så att säga. Vill bli blondare, men mer mellanblond/gylleneblond, inte platinablond. Alltså aningen ljusare än jag är nu. Vad ska jag välja för färg när jag köper på affären? Blondare än vad jag vill bli för att få ett bra resultat eller den färg jag vill bli?


   
Citera
ohjens

tror sällan det blir bra om man färgar ljusare hemma. kommer antagligen bli sådär gult och fult.. mörkare går ju men ljusare ska du göra hos frisören!!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag skulle råda dig att gå till frisören så länge det handlar om blondering.
Om du inte vill få en orange nyans.

mvh hon som har varit med om detta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

okej, tack för svaren. men efter att man varit hos frisören då och gjort färgningen så lär man ju måsta fylla i utväxten om inte annat en gång varannan månad eller så, inte så fint med världens utväxt precis.. kan man göra det hemifrån eller måste man tillbaka då också?? dom brukar väl ta mindre för bara färgning av utväxt men ändå..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fraaida:

å..

sen när frisören har hjälpt dig att få den färgen du vill ha kommer det vara lättare att färga hemma!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Äh går skitbra att bleka håret hemma bara man kollar verkningstiden ordentligt och köper en tillräckligt stark blondering.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Om du bestämmer dig för att göra hemma råder jag dig till att slinga håret, mindre risk att allting blir pissgult


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

malber:

m du bestämmer dig för att göra hemma råder jag dig till att slinga håret, mindre risk att allting blir pissgult

Gör du ditt hår hos frisör? Du har ju så galet fint och ljust hår! Har nog inte sett någon utväxt på någon av dina kort.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Gör du ditt hår hos frisör? Du har ju så galet fint och ljust hår! Har nog inte sett någon utväxt på någon av dina kort.

Hihi tack! Har turen att min bästa vän är frisör [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

malber:

Hihi tack! Har turen att min bästa vän är frisör [rolleyes]

Du får extrapris på hennes jobb?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Du får extrapris på hennes jobb?

Helt rätt. Men oftast har jag lånat ut pengar till henne och då fixar hon mitt hår gratis som betala-tillbaka-sätt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

malber:

Helt rätt. Men oftast har jag lånat ut pengar till henne och då fixar hon mitt hår gratis som betala-tillbaka-sätt.

Har hon eget företag? Borde bli vän med min frisör. Hon är så go och blyg. Babblar inte sönder en som andra frisörer gör.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Har hon eget företag?

Ja. Hon delar salong med en äldre dam men de driver olika företag.

isola:

Hon är så go och blyg. Babblar inte sönder en som andra frisörer gör.

Oftast är frisörer skitjobbiga, ska bara kallprata om allt som finns i hela världen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stalkade nu upp henne på facebook. Hon verkar älska sitt eget utseende och har gillat Vakna med the voice och Haléns.
Det här kan vi nog bygga en vänskap på.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

malber:

Hon delar salong med en äldre dam men de driver olika företag.

Vill också ha eget företag, men det är ju sjukt jobbigt och man måste hålla isär sina egna och firmans pengar osv osv.

malber:

, ska bara kallprata om allt som finns i hela världen.

Eller hur. "Har du barn?? [smile][smile][smile][smile]"


   
SvaraCitera