Aviseringar
Rensa alla

Färga håret oranget ?


Ämnesstartare

Jag är just nu svarthårig men har funderat ett tag på att färga håret oranget.
Men eftersom jag aldrig gjort det,
(mer än att fått gått omkring med det i några dagar efter en misslyckad blekning)
så har jag såklart en miljoner funderingar kring vad man ska använda för hårfärg och så vidare.
Läste någonstans att det är Henna som gäller när man vill få oranget. Hur fungerar det?
Och eftersom jag är svarthårig så måste jag ju bleka lite så håret blir en aning oranget och sedan ska jag köra med henna för att FÄRGA det oranget och få den färgen jag vill ha?

OCH alla småkids och övriga människor som bara kommer svara mig nu och säga att jag är dum i huvudet eller cp som vill ha håret oranget. Svara inte dethär, snälla.

bifogar en bild också på en snygg tjej med snyggt oranget hår.

20009_1217359412.jpg


   
Citera
Ämnesstartare

ser äckligt ut [chocked]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Baiil BAAAAAAAIL!


   
SvaraCitera

Blek en failblekning bara.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

suuuuuuuck.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tycker det blir jämnare av att bleka med lite svagare blekningar. Saknar mitt röda och orangea hår. [n]


   
SvaraCitera

Jag har haft så orange en gång, missfärgat hår helt enkelt, men det var faktiskt snyggt ^^
Men färga typ rött underhår också! Det är snyggt!


   
SvaraCitera

skidröw:

Läste någonstans att det är Henna som gäller när man vill få oranget. Hur fungerar det?

henna är guds gåva till människan osv

nämen du får skaffa dig riktigt blont hår först, sedan ska du inte ha i hennafärgen så länge som man ska om man vill ha rött hår (ca 2 timmar) ha i det kortare tid


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Henna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Färga det brandgult istället

http://www.brandgult.se/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Postlapsaria:

nämen du får skaffa dig riktigt blont hår först, sedan ska du inte ha i hennafärgen så länge som man ska om man vill ha rött hår (ca 2 timmar) ha i det kortare tid

men jag bleker så det blir någolunda ljusblondt sedan köper jag Henna och har i det minde tid än det står?

Men finns bara Henna i en sorts röd färg och då får man själv avgöra hur lång tid man ska ha i det eller finns det i en miljon nyanser som alla andra hårmärken?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kaabii:

Tycker det blir jämnare av att bleka med lite svagare blekningar. Saknar mitt röda och orangea hår.

Menar du att jag bara ska bleka med blekningar för att få det oranget?.
Och skita i Henna hårfärgen?


   
SvaraCitera

såg skit fult ut :O


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jucka:

såg skit fult ut :O

tack för din åsikt hejdå [love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tugga i dig fyra hekto koppar (Cu).


   
SvaraCitera