Aviseringar
Rensa alla

Färga lila


Ämnesstartare

Just nu har jag orange/brunt hår, dock mer åt det orangea hållet. Mitt mål är att färga håra lila med kanske lite blått i. Då undrar jag först hur jag kan få håret ljusare utan att bleka. Skulle det gå om jag la i en asktoning nu, eller måste jag få det blondare först?  Och andra frågan är om det går att färga lila på oranget/brunt hår, och om det skulle bli fint. Tacksam för massa tips.


   
Citera

Alltså.. till en början så måste du få bort pigmenten i håret. Blå är den svåraste färgen att få för om du har gula toner i håret när du lägger i färgen så kommer det bli grönt istället.


   
SvaraCitera

Blek håret eller kör med avfärgning först.


   
SvaraCitera

jag trodde det stod fråga lila o tänkte nu jävlar. Men sola håret kanske.  


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Semla:
Blek håret eller kör med avfärgning först.

Körde först med en avfärgning för mörkt hår, color b4 (hade beställt två för mörkt hår) och då fick jag väldigt ljust hår jämfört med innan. Sedan körde jag en gång till men det blev ingen skillnad denna gång, bara mer orange. Är så feg och vågar inte bleka, men en blekning borde inte skada så mycket..eller?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

En apas melankoli:
jag trodde det stod fråga lila o tänkte nu jävlar. Men sola håret kanske.  

Haha. Sola håret...hmmmm


   
SvaraCitera

Har du någon bild på hur ditt hår ser ut nu?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kan fixa en, min mobil är död just nu, men kan lägga in en senare 


   
SvaraCitera

anna_sara:

Körde först med en avfärgning för mörkt hår, color b4 (hade beställt två för mörkt hår) och då fick jag väldigt ljust hår jämfört med innan. Sedan körde jag en gång till men det blev ingen skillnad denna gång, bara mer orange. Är så feg och vågar inte bleka, men en blekning borde inte skada så mycket..eller?

Jag blekte håret kanske 6-7 gånger innan jag började använda silvershampoo och mitt hår är av  bättre kvalitet än någonsin. Det mesta handlar om vad du utsätter håret för dagligen, t.ex att platta det eller föna håret. Låt det torka av sig självt och borsta inte så ofta.


   
SvaraCitera

Tvätta håret MAX en gång i veckan, helst väntarr du 2 veckor.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Semla:

Jag blekte håret kanske 6-7 gånger innan jag började använda silvershampoo och mitt hår är av  bättre kvalitet än någonsin. Det mesta handlar om vad du utsätter håret för dagligen, t.ex att platta det eller föna håret. Låt det torka av sig självt och borsta inte så ofta.

Jag låter alltid mitt hår torka av sig själv, plattar aldrig håret, lockar det kanske någon gång i månaden, det enda egentligen är att jag tuperar håret ibland för att få lite volym, men inte så dära överdrivet. Dock så har jag färgat håret himla många gånger, men mitt hår har aldrig visat tecken på att det tagit någon större skada av det. Har aldrig tappat ovanligt mycket hår av färgningar. Men det borde väl gå att bleka håret en gång, sedan göra en inpackning en gång i veckan, och sedan använda silverschampoo? Håret klarar väl oftast av en blekning iallafall, innan det faller av. Så länge man tar hand om det efter.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Semla:
Tvätta håret MAX en gång i veckan, helst väntarr du 2 veckor.

Vänta i två veckor? 


   
SvaraCitera

anna_sara: . Men det borde väl gå att bleka håret en gång, sedan göra en inpackning en gång i veckan, och sedan använda silverschampoo? Håret klarar väl oftast av en blekning iallafall, innan det faller av.

Jaaadå! Kör på bara. Annars är det ju bara att raka av det


   
SvaraCitera

anna_sara:

Vänta i två veckor? 

mm inte tvätta på 2 veckor för håret vänjer sig och utsöndrar inte lika mycket fett då


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Semla:

mm inte tvätta på 2 veckor för håret vänjer sig och utsöndrar inte lika mycket fett då

Om jag hade gjort det så hade jag gått runt med så fettigt hår att det bokstavligen hade hängt i stripor, då jag tvättar håret 3-4 gånger i veckan. Men kan försöka vänja håret lite i taget,


   
SvaraCitera