Forumet - färgade linser?

färgade linser?

1558 0 32
är det någon här med blå ögon, som testat att ha bruna linser?

eller testat linser som med "glitter" i som tydligen också ska "markera" ögat, fast inte ändrar färgen på ögat?

funderar nämligen på att skaffa någon utav dom, men vet inte vilken som är bäst. tycker personligen att det är skitsnyggt med mörkbruna ögon, men vet dock inte om det ser naturligt ut om man har blå ögon egentligen? Alltså om linserna är bra?
Jellybeans:

Det är lite lamt att bära falska linser.
Ögonen är enligt mig den mest personliga kroppsdelen. Att fejka det är lite opersonligt och tråkigt.. >,<

Visst, färga håret, smink, fejkbröst eller whatever. Men falska ögon är gränsen för vad jag tycker är okej.

om du hade en så grå och tråkig ögonfärg som mig, så skulle du också vilja byta vill jag lova. en opersonligare ögonfärg än den jag har finns inte.
och så tycker jag att man ska se ut som man själv vill se ut eftersom man själv bestämmer över sin kropp :) och jag vill ha bruna ögon, så äre det med det ;)
jaenniee:

en opersonligare ögonfärg än den jag har finns inte.

Finns det något personligare än din egen?

jaenniee:

och så tycker jag att man ska se ut som man själv vill se ut eftersom man själv bestämmer över sin kropp :) och jag vill ha bruna ögon, så äre det med det ;)

Visst du bestämmer över din kropp, men jag tycker fortfarande att det är falskt och tråkigt. [n]

Spana också in:

Jellybeans:

Finns det något personligare än din egen?

jag tycker det skulle kännas personligare att ha en ögonfärg JAG ansåg vara snygg. och vad jag menar med att den är opersonlig är, att det är typ den vanligaste och tråkigaste ögonfärgen man kan ha. och jag vill inte ha samma ögonfärg som alla andra.

och är trött på detta eviga tjat om att man ska vara som man är född.. varför kan man inte få bestämma själv hur man ska se ut? borde inte man själv få bestämma hur ens EGEN KROPP ska se ut? man kanske inte tycker att utsidan speglar insidan? man själv får ju bestämma klädstil, hårstil, smink och allt annat? varför får man då inte bestämma resten också?
jaenniee:

jag tycker det skulle kännas personligare att ha en ögonfärg JAG ansåg vara snygg. och vad jag menar med att den är opersonlig är, att det är typ den vanligaste och tråkigaste ögonfärgen man kan ha. och jag vill inte ha samma ögonfärg som alla andra.

Visst, men att se in i någons falska ögon är lite oromantiskt.
Jellybeans:

Visst, men att se in i någons falska ögon är lite oromantiskt.

haha, och hur ska du kunna veta att det är "falska" ögon då om jag får fråga? :D har du någon aning om hur många tjejer som har färgade linser? :D kan ju säga direkt då att det inte är något ovanligt.
Capture:

Det brukar synas rätt bra faktiskt.

haha nej, det gör det inte, kul att ha linser som syns är fejk? ;S
men gissar på att du aldrig haft färgade linser själv
det har jag, dock inte i dom färgerna jag frågar om nu
och det syntes inte att det var fejk
dessutom har flera av mina kompisar färgade linser
och det ser naturligt ut
men du kanske menar extrema färger, vad vet jag?
väljer man naturliga ögonfärger ser det ju naturligt ut.