Aviseringar
Rensa alla

Färgen går ur efter 1 vecka


Ämnesstartare

spoiler_ahead:

Om jag var du skulle jag köpa svart igen, ett nytt märke - och fortsätta färga tills det håller. Men det är bara jag [crazy]

jo jag tänker göra något liknande. Men hur länge håller hårfärgen för dig?


   
SvaraCitera

likesoursugar:

jo jag tänker göra något liknande. Men hur länge håller hårfärgen för dig?

Det är lite olika, brunt brukar bli blekare efter 3 veckor kanske, det blonda jag har nu har hållit i nästan två månader. Däremot så måste jag färga det som växer ut en gång i månaden ungefär. Mörka färger verkar hålla sämre. [smile]

Sen har jag som sagt aldrig testat svart. Jag har en kompis som testade att färga svart, och hon blev gråhårig. Svart verkar snarare bli blekare än brunare...

Läste du "instruktionerna" innan? Vissa märken vill att man färgar det i blött hår, och andra att man ska färga i torrt. Jag vet inte vilken skillnad det gör, men alltid bäst att följa "instruktionerna" [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

likesoursugar:

Ja det var första gången jag färgade det.

Tror att det kommer bli svartare nästa gång i så fall. Se till att inte ha nytvättat hår bara.


   
SvaraCitera

likesoursugar:

Tror dock att hårfägen inte ska vara totaly black för det är någon colormix men ni förstår...

Då brukar det ju vara så att det ska vara nyanser av brunt. Prova ett annat märke/annan färg och se om det håller bättre.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera