Aviseringar
Rensa alla

Failar dygnsrytmen


Welcome to my life.

Har hört att det kommit ett super piller som inte har några alls problematiska biverkningar.

Bara att du somnar när du vill typ.

Men litar inte på sånt. Håll ut som mig! (A) [mad][mad][mad][zzz][zzz][tired][tired]


   
SvaraCitera

Welcome to my life.

Har hört att det kommit ett super piller som inte har några alls problematiska biverkningar.

Bara att du somnar när du vill typ.

Men litar inte på sånt. Håll ut som mig! (A) [mad][mad][mad][zzz][zzz][tired][tired]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Extern:

Welcome to my life.

Har hört att det kommit ett super piller som inte har några alls problematiska biverkningar.

Bara att du somnar när du vill typ.

Men litar inte på sånt. Håll ut som mig! (A) [mad][mad][mad][zzz][zzz][tired][tired]

sömntabletter vore guld, vet du hur svårt det är att få det utskrivet med mina problem?


   
SvaraCitera

börja sakta. gå å lägg dig en kvart/halvtimme tidigare än vanligt varje/varannan kväll så kommer du vänja tillbaks till slut!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

BonkaBonk:

börja sakta. gå å lägg dig en kvart/halvtimme tidigare än vanligt varje/varannan kväll så kommer du vänja tillbaks till slut!

Jag kan ligga och blunda i 3-4 timmar innan jag somnar eller däcka på 5 minuter, så svårt att ha koll på det [sad]


   
SvaraCitera

Jag hade det såhär ett tag i somras. Det jag gjorde var att jag var vaken i två dygn i sträck. Sedan gick jag och la mig på kvällen klockan tio och sov inte ut, utan ställde klockan på 8 och gick upp. Sedan gick jag och la mig tio igen och ställde klockan på 8 osv osv. Efter cirka 1 vecka hade min dygnsrytm återställts! [y]


   
SvaraCitera

too_bored_to_die:

Jag kan ligga och blunda i 3-4 timmar innan jag somnar eller däcka på 5 minuter

spelar ingen roll, gå och lägg dig en kvart tidigare dagen därpå ändå, sen kan de va annat som spelar roll men de funkar, tro mig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

BonkaBonk:

spelar ingen roll, gå och lägg dig en kvart tidigare dagen därpå ändå, sen kan de va annat som spelar roll men de funkar, tro mig.

Igentligen är det den mer ojämna sömnen jag är mer orolig för, vända på dygnet är en sak.

när jag jobbar så tvingas jag upp på morgonen, första dagen så dygnar jag och somnar väldigt tidigt på kvällen på måndagen, sen fungerar rytmen. Jag blir dock kroniskt trött ända tills jag får ledigt, då sover jag i 20 timmar. Under jobbperioder så fungerar det.

Så fort jag blir ledig så kan jag inte hålla mig vaken på dagen, men blir aspigg på nätterna.

åhåjaja


   
SvaraCitera

Du kanske bli trött av att inte ha någonting att göra? håll dig sysselsatt och då menar jag SYSSELSATT under dina lediga perioder. Gör om i huset/lägenheten! dra på mkt musik och försök att inte tänka på din trötthet. Att bygga modellplan som sysselsättning funkar nog inte...
Eller som tar du inte ut någon ledighet?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

BonkaBonk:

Du kanske bli trött av att inte ha någonting att göra?

Det är en av anledningarna, faktiskt och jag jobbar på det [smile]

Det får bli mer greja musik på dagarna, men det hela brukar sluta med att jag blir så insatt så att jag helt plötsligt upptäcker att klockan är 5 på morgonen när jag har grejat klart [tard]

men bra tips iaf, ska bli bättre på det.


   
SvaraCitera

too_bored_to_die:

sömntabletter vore guld, vet du hur svårt det är att få det utskrivet med mina problem?

Man behöver inte ha det utskrivet, iallafall inte det nya vad jag hört.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Extern:

Man behöver inte ha det utskrivet, iallafall inte det nya vad jag hört.

Jasså, vart köper man det då måntro?


   
SvaraCitera

prova att skaffa lite disciplin ev. något vettigt att göra om dagarna så att du måste vara vaken då och sedasn sova på kvällen


   
SvaraCitera

too_bored_to_die:

Jasså, vart köper man det då måntro?

Googla lite, eller så frågar du på apoteket.

Det har stått i tidningar dom sista veckorna om detta preperat. Så antar att det är testat och klart.

Så gå till apoteket och fråga typ efter "Mirakel sömnpilret, utan problem-biverkningar"

Eller någoe, Lycka till.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Extern:

Googla lite, eller så frågar du på apoteket.

Det har stått i tidningar dom sista veckorna om detta preperat. Så antar att det är testat och klart.

Så gå till apoteket och fråga typ efter "Mirakel sömnpilret, utan problem-biverkningar"

hmm hittar inget vettigt, men jag ska dra till vårdcentralen och se om jag kan få recept nästa vecka.
Håller på och plågar upp mig i tid den här veckan för att se om det funkar.


   
SvaraCitera