Aviseringar
Rensa alla

Fakken Elder Scrolls!


Ämnesstartare

Nachac:

Tycker verkligen de kunde ha lagt ner mer krut på questarna i Skyrim. Nittio procent eller så är ju "Rusa in i grotta, slakta banditer/falmer/kultister/whatever, rusa ut igen, hämta belöning."

+1!

Mordmysteriet i den där jäkla fyren är ett praktexempel. Börjar lovande med blod överallt och dagboksanteckningar om mystiska ljud och händelser, men övergår snart till en rask promenad genom en grotta för att banka skalbaggar och falmer (ständigt dessa falmer!) - woop de fucking doo!

Thieves guild är ett annat; jag joinar för att få leka jönssonligan, inte springa igenom YTTERLIGARE femton grottor fulla av generiska monster. T o m uppdraget att sabotera det konkurrerande bryggeriet slutade i en dungeon crawl med en ilsken magiker i slutet, då är det illa!


   
SvaraCitera

Gentlernen:

Mordmysteriet i den där jäkla fyren är ett praktexempel

Missat denna quest tror jag, men kommer nog runt till det så småningom.

Gentlernen:

sabotera det konkurrerande bryggeriet slutade i en dungeon crawl med en ilsken magiker i slutet, då är det illa!

Amen.


   
SvaraCitera
Åtta

Gentlernen:

+1!

Håller med om detta, även om jag vidhåller att Skyrim är roligare (åtminstone om man som jag är en casualfag som inte har tålamod att spela spel längre). Jag skulle älska att se mer fantasifyllda quests som inte allid handlar om att döda banditer/falmer/draugr. Dock tänker jag mig att vi kommer få det, nu när construction set är släppt.


   
SvaraCitera

Gentlernen:

!

stört +1 på detta. gick med i bard college för att jag kände för lite omväxling från allt dungeon crawling, trodde att man skulle få lära sig att spela flöjt och sjunga sånger och andra roliga saker. men så är det ändå bara massa quests i stil med "oj jag glömde min trumma i en grotta full av draugr kan du hämta den åt mig?"

AJOKDAKFOEWKDPAWLDPLFESKLFEPL

blir nästan löjligt.


   
SvaraCitera

Nintendos BFF:

och sjunga sånger

Får man ej detta? Känner mig sjukt besviken nu [sad]


   
SvaraCitera

Nintendo:

Får man ej detta? Känner mig sjukt besviken nu [sad]

mmh verkar inte så :C blev också massa besviken[sad]


   
SvaraCitera

Har bara spelat daggerfall (fastnade aldrig för), morrowind (gillade, men för svårt och för långa restider) och oblivion (gillar skarpt, men saknar levitation, en av de coolaste sakerna i morrowind).

Så Oblivion gillar jag nog bäst, men det finns saker med morrowind jag gillar bättre.


   
SvaraCitera

Nintendos BFF:

mmh verkar inte så :C blev också massa besviken

[sad] Jag som bär runt på en upphittad följt [sad]


   
SvaraCitera

Nintendo:

[sad] Jag som bär runt på en upphittad följt [sad]

gjorde också det, trodde att jag skulle kunna spela på den[sad]


   
SvaraCitera

Gentlernen:

Morrowind (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera
Yaren

Jag har bara spelat Oblivion så det får bli Oblivion! <3
AND CLOSE SHUT THE JAWS OF OBLIVION!


   
SvaraCitera

Morrowind
Ett levelsystem som var vettigt. Mycket att utforska i jämförelse med andra spel på den tiden (och idag). Grafiskt mästerverk.

Skyrim
En riktigt bra och levande mod community. Varierande miljöer och bra stridssystem. Intressant story.

Oblivion
Trasigt levelsystem. Ointressant värld och nästan ett steg bakåt från Morrowind.

Inte spelat dom andra spelen i serien.


   
SvaraCitera

Gentlernen:

Morrowind (Du röstade på detta alternativ)

Hade överlägset roligast i Morrowind, även om dessa minnen är något förvridna av nostalgi. Skyrim är väldigt roligt även om det känns livlöst och tråkigt rätt ofta. Oblivion kommer inte nära någon av dom.


   
SvaraCitera

Gentlernen:

Morrowind (Du röstade på detta alternativ)

Känslan i Morrowind är helt enkelt underbar. [love]

Kunde aldrig riktigt tycka om Oblivion, till störst del berodde det på level-scalingen. Man tjänade absolut ingenting på att levla upp, eftersom fienderna blev starkare med dig, och det kändes som att samma varelser tog längre tid att ta kål på efter några levlar än innan. Exempelvis tog min bror sig igenom hela spelet på level 1.

Har kört de tidigare när jag var mindre (13), och då var jag för dålig för att förstå riktigt vad jag skulle göra så sabbade main-quest helt så fort jag lämnade första grottan. Ska ta och köra igen när jag får tid.


   
SvaraCitera

Gentlernen:

Morrowind (Du röstade på detta alternativ)

Och Daggerfall.


   
SvaraCitera