Aviseringar
Rensa alla

Fakta om människans evolution?


ziiesh:

Menar ... vad tyder på att vi levt vid vatten - vi har inte päls, vi har lärt oss använda vatten till mycket, babysar har sin dykreflex, vi går på två ben vilket är behändigt när man lever vid vatten.

Kvinnans könsorgan är vattentätt.


   
SvaraCitera

ziiesh:

Kan någon hitta en sida där det helt enkelt står fakta om det här så jag kan ha en källförteckning? [shake] googlar man på människans evolution så kommer det ju inte upp massa om de här två ämnena liksom..

Att använda internet som källa är aldrig att föredra framför tryckta källor(undantag som digitala uppslagsverk etc finns givetvis) och att använda wikipedia som källa är en dödssynd. Det man däremot kan göra är att läsa wikipediaartikeln. granska referenslistan och sedan gå till bilblan och låna böckerna i fråga.

hett tips: http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9127118967
Det är fantastiskt att du kunnat googla på och forska kring evolution utan att snubbla över Darwin. Kan nästan satsa min vänstra på att alla bibliotek har åtminstonne ett exemplar av den


   
SvaraCitera

ziiesh:

Kan någon hitta en sida där det helt enkelt står fakta om det här så jag kan ha en källförteckning? [shake] googlar man på människans evolution så kommer det ju inte upp massa om de här två ämnena liksom..

Att använda internet som källa är aldrig att föredra framför tryckta källor(undantag som digitala uppslagsverk etc finns givetvis) och att använda wikipedia som källa är en dödssynd. Det man däremot kan göra är att läsa wikipediaartikeln. granska referenslistan och sedan gå till bilblan och låna böckerna i fråga.

hett tips: http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9127118967
Det är fantastiskt att du kunnat googla på och forska kring evolution utan att snubbla över Darwin. Kan nästan satsa min vänstra på att alla bibliotek har åtminstonne ett exemplar av den


   
SvaraCitera

ziiesh:

Grejen är den att jag fått ihop halva arbetet men har hittills inte en enda källa utan helt enkelt använt mig av sånt jag redan vet, som är allmänt känt, och diskuterat med bror min.

Sådär kan du ju inte göra, vilka snälla lärare du har [chocked]


   
SvaraCitera

Lördagsöppet:

Jag tror inte på någon evolution. Jag tror på en genetisk deffekt.

Evolution är en följd av genetiska defekter.


   
SvaraCitera

ziiesh:

har du tips på någonstans på internet jag kan hitta detta så jag har källhänvisning? 😛

jag köper det.


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera