Aviseringar
Rensa alla

Faller dit...igen 🙁


Ämnesstartare

Jag VET att det inte är världens mest seriösa forum det här, men det finns trots allt trevliga människor med samma problem, som kan hjälpa.

Det går så upp och ned detta. Jag har mått så bra sen senaste gången jag var sjuk. Jag hade gått upp till normal vikt och var jäkligt nöjd. Sen kom hetsätningen. Åt pizza varje dag, ibland flera gånger om dagen, och tänkte hela tiden att jag skulle äta nyttigt nästa dag, men så blev det ju inte. resultatet blev ju att jag inte kommer i mina jeans längre, och det triggade såklart igång ätstörningarna... igen. Så nu har det satt igång och jag orkar inte kämpa emot mer, för jag mår så jäkla dåligt när jag äter.

Det värsta är att min pojkvän lagar mat åt mig, och då kan jag inte säga nej, fastän jag mår dåligt. Han vet ju så klart om detta, så det är ju därför han gör det. Han vill ju bara att jag ska äta ordentligt, vilket jag egentligen också vill, men det är svårt när man får en kick av att vara hungrig, och kicken/glädjen blir större för varje timme som gått sedan man åt sist.

Vad ska jag göra? Just för tillfället äter jag fortfarande ganska normalt, men det blir bara mindre och mindre och jag orkar inte stå emot, eftersom jag mår så dåligt över att inte komma i mina jeans. Jag vill ju bli lite smalare, som jag var för ett par månader sedan, men jag vill inte att det skall gå så långt som det gjorde i våras senast. Wäh, förslag?

(Snälla, inga kommentarer om att det bara är att äta. det är en psykisk sjukdom och att äta mat kan kännas lika ångestladdat som det skulle kännas för er att äta... typ en spindel)


   
Citera
Kocks

Åh, känner igen det där ;O
Varigt friskskriven i snart ett år men under senaste halvåret har det blivit "nästan hetsätningar" ett flertal gånger... med nästan menare jag att det är inte extremt mycket och det är inte så okontrolerat men det käns ändå verkligen inte bra.
Ångesten är samma som jag hade när jag var sjuk och åt "ett äpple" fast det nu kommer efter "10 äpplen" Har gått upp ca 2 kg och känner hur jag triggar igång ätstörningen ännu, tankarna har kommit tillbaka och jag har börjat dra ner på maten , inga stora förändringar ännu men jag känner vad som är påväg ! :/


   
SvaraCitera

misfits:

Vad ska jag göra?

När man väl har börjat mixtra med maten så är det jättesvårt att "bara gå ned några kilon" och att göra det på rätt sätt.

Hur skulle det vara om du tog kontakt med någon psykolog eller liknande? För precis som du skriver så är det en psykisk sjukdom som du måste få hjälp med att tackla. Du kanske även skulle behöva ta kontakt med en dietist som hjälper dig att få sunda matvanor!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lejonmamman:

Hur skulle det vara om du tog kontakt med någon psykolog eller liknande? För precis som du skriver så är det en psykisk sjukdom som du måste få hjälp med att tackla. Du kanske även skulle behöva ta kontakt med en dietist som hjälper dig att få sunda matvanor!

Jag vet inte, det känns inte som att jag har några "riktiga problem" eller hur man nu ska uttrycka det. Det känns som att det finns folk som behöver hjälp mer än jag, och då känns det fel att ta upp tid och plats för dem =/


   
SvaraCitera

misfits:

Det känns som att det finns folk som behöver hjälp mer än jag

Låt dem avgöra det och inte du själv. [cute]

Jag tycker iaf att du ska prata med någon!

Lycka till!!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lejonmamman:

Låt dem avgöra det och inte du själv. [cute]

Jag tycker iaf att du ska prata med någon!

Lycka till!!

Mjo, vi får se. Ska nog vända mig till en vän först som läser till psykiatriker och är intesserad av ätstörningar, och som själv har haft det.


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera