Aviseringar
Rensa alla

Fallet-Rödeby


Ämnesstartare

Nån som såg filmatiseringen om dödsskjutningen i Rödeby på tv ikväll?
Fyfan säger jag bara. Man förstår mycket väl varför farsan satte en kula i killen.


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Mhm, såg den. Samtidigt är det ju synd att en kille dog, trots att de var riktiga svin.

En sak jag verkligen inte förstår är hur andra människor, ungdomar, kan låta sådant pågå, till och med vara imponerade av, sådant som de små moppepojkarna sysslade med. Okej att vissa faller som käglor för grupptrycket, men ändå.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pappan gjorde helt rätt, fattar inte hur folk kan tycka annat... eller jo det var ju blattar med i gruppen som anföll deras hus och då måste ju pappan vara racist som skyddar sin familj...


   
SvaraCitera

p0mpe var med!!!! [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Scarlett oHara:

Mhm, såg den. Samtidigt är det ju synd att en kille dog, trots att de var riktiga svin.

Alltid tragiskt med dödsfall men i det här fallet var det inte ett dugg synd om killen, då han sysslade med oprovocerat våld.
Hade han haft lite hjärna hade han lämnat familjen i fred redan från början. Bra att han sattes på plats och förhoppningsvis sitter resten av gänget och kniper igen sina käftar i fortsättningen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mattias94:

så då kan man fiska röding där?

Kommuniströding möjligtvis [wink]


   
SvaraCitera

Ville se den, tror jag ska sen den på internet innan jag somnar. Brukar gilla filmer som pompe är med i lol [blush]

EN HIMMELSK DROG:

eller jo det var ju blattar med i gruppen som anföll deras hus och då måste ju pappan vara racist som skyddar sin familj...

det var väll svenska moppefjortisar som var i gruppen? :S

Och hur som helst har jag absolut inte hört någon form av rasist-debatt kring det här...

The_gunslinger:

Alltid tragiskt med dödsfall men i det här fallet var det inte ett dugg synd om killen, då han sysslade med oprovocerat våld.

Var det inte så att killen som dog bara varit med "sista gången" eller något? :S


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

The_gunslinger:

förhoppningsvis sitter resten av gänget och kniper igen sina käftar i fortsättningen.

Ja, resten av dem måste ju ha blivit ganska livrädda i alla fall. Så på det sättet hjälpte det ju [rolleyes]

Men jag fick för mig att killen som dog var han som i filmen "bara skulle skjutsa" de andra?


   
SvaraCitera

Hoppas en av avsnitten i den här serien handlar om Engla [crazy]

Bert Karlsson skulle vara perfekt i rollen som Anders Eklund [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

McLuver:

Var det inte så att killen som dog bara varit med "sista gången" eller något? :S

Ingen aning men i vilket fall får han skylla sig själv om han kliver in på nåns tomt och skriker och härjar.

McLuver:

Bert Karlsson skulle vara perfekt i rollen som Anders Eklund

Haha[bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendo:

p0mpe

Ja, han kommer säkert bli sjukt stor skådis bara för det, har ju fått ett riktigt break nu. [cool] (med nu syftar jag inte på denna dramatiseringen utan senaste två åren typ)


   
SvaraCitera

Såg filmen, tyckte synd om p0mpe som dog [sad]

Det var ju inte moppekillarna som var "de onda", utan det är ju snarare socialen, polisen och hela rättsystemet. Att de inte såg till att p0mpe fick hjälp och typ satte in han på anstalt eller något är ju dåligt.


   
SvaraCitera

Kan man se filmen någonstans i efterhand?


   
SvaraCitera

The_gunslinger:

Nån som såg filmatiseringen om dödsskjutningen i Rödeby på tv ikväll?
Fyfan säger jag bara. Man förstår mycket väl varför farsan satte en kula i killen.

såg den och det var rätt av pappan


   
SvaraCitera

Uranus:

Kan man se filmen någonstans i efterhand?

http://svtplay.se/t/116721/fallet


   
SvaraCitera