Aviseringar
Rensa alla

Fallout 3 hjälp?


leafar
Ämnesstartare

Venfort:

Om du inte har en .esm-fil som heter Broken Steel i fallout3\data så är det inte installerat

Men det står att det är installerat när jag loggar in på "Games for windows live" och när jag klickar på att det ska ladda ner via Windows live så händer ingenting eftersom jag redan laddat ner det en gång.
[shake][shake]


   
SvaraCitera

leafar:

Men det står att det är installerat när jag loggar in på "Games for windows live" och när jag klickar på att det ska ladda ner via Windows live så händer ingenting eftersom jag redan laddat ner det en gång.

Fick du ingen installationsfil?


   
SvaraCitera
leafar
Ämnesstartare

Venfort:

Om du inte har en .esm-fil som heter Broken Steel i fallout3\data så är det inte installera

Jo nu verkar det fungera att ladda ner igen. Får se om det löser sig. Men måste sova nu. Tack så mycket för hjälpen.[cheers]


   
SvaraCitera

leafar:

Jo nu verkar det fungera att ladda ner igen. Får se om det löser sig. Men måste sova nu. Tack så mycket för hjälpen.[cheers]

Sure, baby. Fallout 3 är en av de absolut bästa spelen jag spelat och samtidigt ett av de jävligaste att få att funka. Inte lika jävligt som GTA IV, dock.


   
SvaraCitera
leafar
Ämnesstartare

Venfort:

Fallout 3 är en av de absolut bästa spelen jag spelat och samtidigt ett av de jävligaste att få att funka.

Ja... Det finns fortfarande ingen ruta att kryssa i för Broken Steel trots att jag ominstallerat det och jag hittar inte själva programmet för BS på datorn heller. Något är fel... Hmm. Får nog kontakta support i alla fall.


   
SvaraCitera

leafar:

Ja... Det finns fortfarande ingen ruta att kryssa i för Broken Steel trots att jag ominstallerat det och jag hittar inte själva programmet för BS på datorn heller. Något är fel... Hmm. Får nog kontakta support i alla fall.

Har du fått det att funka nu då? Annars kanske du måste installera om själva Fallout.


   
SvaraCitera
leafar
Ämnesstartare

Venfort:

Har du fått det att funka nu då?

Nepp. Väntar på svar på gamefaq.

Venfort:

Annars kanske du måste installera om själva Fallout.

Det kan man testa. Men försvinner mina saves då?


   
SvaraCitera

leafar:

Det kan man testa. Men försvinner mina saves då?

Spara dina saves? ^^


   
SvaraCitera
leafar
Ämnesstartare

Venfort:

Har du kört någon av de andra DLCs som finns till Fallout 3? Point Lookout, Mothership Zeta eller The Pitt?

Nope. Jag har hört allt möjligt om alla DLCs. Både gott och ont. Vilken tycker du är bäst?


   
SvaraCitera

leafar:

Nope. Jag har hört allt möjligt om alla DLCs. Både gott och ont. Vilken tycker du är bäst?

Svårt att säga.
Jag tyckte det var kul att förlänga spelupplevelsen.
Alla dlcs har sina highs and lows.

I The Pitt är allt totalt industriellt och allt är bara stål och typ... jobbigt. Men det är ganska coolt också. Och allting är moraliskt grått så man har ingen aning om man gjort nått bra eller dåligt.

Point Lookout har flera coola grejer, som ett uppdrag där man tar över rollen som en kinesisk spion och grejer. Vid ett annat tillfälle börjar man hallucinera och allt blir helt cp. Ganska coolt. XD

Operation Anchorage trodde jag mer om från början. Visst är det ball att döda kineser, men inte lika ball som jag trodde. Klart spelvärt, men mina förväntningar var lite för höga.

Mothership Zeta kom ju ut bara för en månad sen, så det hackade som ett as på min dator. Det tog lite av upplevelsen. Annars är det coolt. Väldigt spännande att se och höra folk från olika tider.


   
SvaraCitera
leafar
Ämnesstartare

Venfort:

I The Pitt är allt totalt industriellt och allt är bara stål och typ... jobbigt.

Ja, jag fick lite den känslan när jag kikade runt. Och jag är inte så förtjust i den typen av nermörka skräckbaserade miljöer.

Venfort:

Point Lookout har flera coola grejer, som ett uppdrag där man tar över rollen som en kinesisk spion och grejer. Vid ett annat tillfälle börjar man hallucinera och allt blir helt cp. Ganska coolt. XD

Det är den DLCn som jag har varit mest inne på faktiskt. Det såg ut att vara något helt annat än originalet.

Venfort:

Operation Anchorage trodde jag mer om från början. Visst är det ball att döda kineser, men inte lika ball som jag trodde. Klart spelvärt, men mina förväntningar var lite för höga.

Har hört att det var kort och att det känns lite meningslöst att det bara är en simulation etc.

Venfort:

Mothership Zeta kom ju ut bara för en månad sen, så det hackade som ett as på min dator. Det tog lite av upplevelsen. Annars är det coolt. Väldigt spännande att se och höra folk från olika tider.

Jag tyckte idén lät rätt kul faktiskt. Men jag tror nog det blir Point Lookout om jag köper något mer.


   
SvaraCitera

leafar:

jag tror nog det blir Point Lookout om jag köper något mer.

Det var nog den som gav mig mest, faktiskt. Trodde inte det från början, men... You never know. Ingen av dlcs eller ens Broken Steel är bättre än orginalet Fallout 3. Om du inte har hittat det än, håll utkik efter Alien Crash site och Oasis. Den första finns inte utmärkt på kartan, men finns direkt norr om MDPL-13 power station och direkt sydväst om Vault 92. Där finns nämligen Alien Blaster. Bästa vapnet i spelet. Direkt nordväst om Alien Crash Site finns Oasis som är en väldigt mysig del av the Capital Wasteland. [smile]


   
SvaraCitera
leafar
Ämnesstartare

Venfort:

Om du inte har hittat det än, håll utkik efter Alien Crash site och Oasis.

Åjo... nog har jag hittat dem alltid[smile]

Kommit åt Experimental MIRV än?


   
SvaraCitera

leafar:

Kommit åt Experimental MIRV än?

Nä, jag orkade aldrig leta upp alla band. XD


   
SvaraCitera
leafar
Ämnesstartare

Venfort:

Nä, jag orkade aldrig leta upp alla band. XD

Det tog ett tag kan jag säga. Speciellt eftersom jag inte hade någon aning om vad de var till för.

Men det är ett skitkul vapen, dock helt onödigt. Man slösar 7 eller 8 Mininukes åt gången när det egentligen räcker med en.

Annars är Blackhawk en favorit när det kommer till vapen... och railwayrifle förståss.


   
SvaraCitera