Aviseringar
Rensa alla

fallout new vegas : Besvikelse??


Zsasz

PlasticNeon:

Mer platser osv?

En öken är ju alltid en öken men:

Zsasz:

"Honest Hearts" t.ex. lägger till ~45st nya ställen själv, "Old World Blues" lägger till ~30st osv.

Så ja, det gör dem 😉


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tycker att det är mycket gnällande på new vegas i denna tråd, det är ett jävligt bra spel. jag tycker att det är mycket närmare de gamla spelen i upplägg och känsla, och framför allt så är ju faktiskt riktmedlen på skjutvapen användbara i new vegas. spelade om trean för ett tag sen, och det störde mig utav bara helvete. spelar om new vegas nu, och för en gångs skull så tänker jag försöka hålla mig till fps-stil i striderna, och inte använda vats. det skulle jag aldrig få för mig i trean, att slåss utan vats där känns helt retarderat.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leijonsparf:

att slåss utan vats där känns helt retarderat.

Det är retarderat. Den som gör det vill jag skrika retardo i ansiktet på. Men tyvärr tror jag man ska skrika det lite i ditt med då ammo är svårare att hitta i new vegas, och om man tar new vegas som fps kommer din amma ta slut. Jag hävdar starkt att vats ska man använda så mycket som möjligt i båda spelen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zsasz:

Så ja, det gör dem 😉

Vurre. Tankagenast!


   
SvaraCitera

Hursomhelst var fallout 3 bättre än new vegas. Men fallout 3 var inget bra fallout spel. Hade det varit en annan franchise hade folk inte varit så hatiska mot det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dräparen:

TAGGA TILL SKYRIM WÖÖÖ!!!

[y][y][y][y][y][y][y][y][y][y][y][y][y][y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

PlasticNeon:

Det är retarderat. Den som gör det vill jag skrika retardo i ansiktet på. Men tyvärr tror jag man ska skrika det lite i ditt med då ammo är svårare att hitta i new vegas, och om man tar new vegas som fps kommer din amma ta slut.

lvl 20 nu, har inte haft några problem med ammo än. det blir ju svårare, men en annan viktig faktor är att det sliter mindre på vapnen att inte använda vats. ammo kan man köpa i drivor, om man har nog mycket caps, vilket inte är särskilt svårt att få. vapen är det värre med. det blev lite jobbigt under delar av honest hearts, men det hade det förmodligen blivit med vats också.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leijonsparf:

lvl 20 nu, har inte haft några problem med ammo än

Vilken svårighetsgrad??


   
SvaraCitera

Tyckte det var mycket mycket mycket bättre än 3an.

Inget i jämförelse med Oblivion. Men det är ju inget spel... så ingen chock där.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

PlasticNeon:

Vilken svårighetsgrad??

inte hardcore. så, vanliga, antar jag. har inte ändrat. hardcore är lite skönt, men orkade inte riktigt den här gången. samt, spelar karaktär utan läggning för strid.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leijonsparf:

spelar karaktär utan läggning för strid.

Ja, om man spelar typ en speech/barter karaktär är hardcore lite segt. Jag kör på hard och tycker det är svårt pga ammobrist. Det finns ju reloading benches, men jag har aldrig pallat fatta hur man gör..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

PlasticNeon:

Ja, om man spelar typ en speech/barter karaktär är hardcore lite segt. Jag kör på hard och tycker det är svårt pga ammobrist. Det finns ju reloading benches, men jag har aldrig pallat fatta hur man gör..

eh. det är typ det simplaste någonsin.

spelade för övrigt klart dead money igår, fortfarande inget vats, och klarade mig utan större problem.


   
SvaraCitera

Skaffa vapnet "Pushy".
Med lvlad hand to hand, samt lite taktik, så är vapnet skitkul.

http://fallout.wikia.com/wiki/Pushy


   
SvaraCitera

Rödingajäveln:

Allt är mycket snyggare

Rent grafikmässigt slår trean New Vegas med hästlängder! A-B jämnför spelen! Trean är faktiskt ganska mycket snyggare!


   
SvaraCitera

Blitzen:

Det är samma grafik engine men ja [crazy][crazy]

För grafikmotorn är ju verkligen allt som är snyggt, textures har ju verkligen inget med saken att göra.
Grafikmotorer uppdateras ju aldrig heller.

Men till frågan:
Fallout 3 var en riktigt bra spel, man blev väldigt insatt i karaktärerna trots värdelösa dialogerna.

New Vegas var en värdig uppföljare även ifall jag väntade mer ifrån den, gick väldigt fort att klara spelet.
Questen och sådant var ju liknande, men att det var mer fria val i spelet är ett stort plus.
Hoppas väldigt mycket på ett riktigt bra Fallout 4 om det ens kommer, där dem lägger mer tid på spelet, lägger till mer detaljer i världen och gör det längre.


   
SvaraCitera