Aviseringar
Rensa alla

Falls ( cyberlox och dreads )


Ämnesstartare

Asså xD vafasiken? vart ska man sätta denhär diskutionen, nu lägger jag in den random.

Men anyway

Jag skulle gärna vilja veta mer om sådanna här cyberlox, hur man setter fast dem. Jag har hört på massa olika bloggar att man syr fast dem med nål och tråd i någonting...fattar inte! xD snälla hjälp mig! skulle bli jätte glad ifal ni vet hur man sätter fast sådant. Jag vet på ett ungefär, men behöver nog lite mer hjälp.

blue_yellow_cyberlox.jpg


   
Citera
Ämnesstartare

Falls knyter du fast runt en svans eller knut av ditt egna hår.

Cyberlox och dreads flätar du in.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Då jag satt i cyberlox så flätade jag hela håret i små flätor och sedan trädde jag en lox över en fläta och sydde fast den i flätan..


   
SvaraCitera

Som sagt, helgonforum. All info bör finnas där.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

man flätar in dom, har just beställt mina nya lox, har hållt på me de där ett tag, jag ä bara inte så bra på att förklara ;D
asså bästa sättet ä att fläta in dem som en DE (double ended dread) då man klipper loxen dubbelt så lång som man vill ha den i håret, sen så viker man den på mitten och lixom tar ena sidan av det vikta och använder som tredje slinga i flätan (asså två hårslingor av ditt hår och en är loxen), sedan bara flätar man en bit. dom flesta brukar drygt 10 cm ner och sen sätta i gummisnodden, men vissa tkr det ä snyggare att fortsätta flätan ända ner. i början då man lägger flätan mellan hårslingan så lägger man den inte riktigt exakt på mitten, 50-50, utan mer 70-30, du kmr fatta när du börjar fläta ;D om du inte fattar så kolla bara här; http://www.odiumclothing.net/index.asp?extra=0&main=cat/tip_extensions.asp

LYCKA TILL! ;D


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ungdomar.se:

Forum » Forum PLUS » Body modifications

[tard]


   
SvaraCitera

Fijah:

Jag skulle gärna vilja veta mer om sådanna här cyberlox

Okej, det är bland det fulaste som finns.


   
SvaraCitera
jonta

Fijah:

Jag skulle gärna vilja veta mer om sådanna här cyberlox, hur man setter fast dem

massa lim!


   
SvaraCitera

jonta:

massa lim!

karlssons klister.

Lär inte lossna.
häfta fast dem i skallbenet annars.


   
SvaraCitera
jonta

jojOzZz:

häfta fast dem i skallbenet annars.

Jo det är ju alternativet om man inte har lim


   
SvaraCitera

jonta:

Jo det är ju alternativet om man inte har lim

mm, man vill ju inte att de lossnar direkt.


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera