Aviseringar
Rensa alla

Falska vänner. Vad ska man göra?


Ämnesstartare

Tjenare.

Har ett relativt stort problem. Det finns många som jag känner, som utnyttjar mig för hjälp med skolarbeten och liknande. Jag ställer alltid upp för dem, men ingen svarar på mina meddelanden eller ens om jag pratar med dem ibland.

Idag diskuterade till och med alla mina "kompisar" om något de skulle göra tillsammans ikväll. Alla visste om det, men ingen berättar något för mig.

Vad ska jag göra? Det känns som att alla hatar mig så länge som jag inte löser deras problem. Vill inte leva som en slav under andras förtryck. 


   
Citera

Sluta göra saker åt dom. Försök att skaffa en annan umgängskrets kan vara svårt men vad ska man göra. 


   
SvaraCitera

men åh 🙁 hatar såna människor! har du andra du kan umgås med? eller om du ägnar dig åt en annan hobby utanför skolan?

jag tycker att du ska sluta ställa upp och hjälpa folk som inte respekterar dig. du kan alltid skylla på att du inte vet eller att du inte hinner förklara just nu, om du inte rakt ut bara säger nej. våga stå på dig.

dessutom tycker jag att du ska ta upp det med de personer du anser/trodde var dina vänner och fråga varför de inte inkluderar dig, bara för att visa att det faktiskt INTE är okej att behandla dig på det sättet!


   
SvaraCitera

Lev som en ensamvarg. 
Tycker det fungerar betydligt bättre än att umgås med falska människor.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

honolulu:
men åh 🙁 hatar såna människor! har du andra du kan umgås med? eller om du ägnar dig åt en annan hobby utanför skolan?

jag tycker att du ska sluta ställa upp och hjälpa folk som inte respekterar dig. du kan alltid skylla på att du inte vet eller att du inte hinner förklara just nu, om du inte rakt ut bara säger nej. våga stå på dig.

dessutom tycker jag att du ska ta upp det med de personer du anser/trodde var dina vänner och fråga varför de inte inkluderar dig, bara för att visa att det faktiskt INTE är okej att behandla dig på det sättet!

Men om man säger till dem, blir de inte arga då? Vissa är klasskamrater som jag tvingas ha i ett halvår till...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

acceptera att de är falska eller byt ut dem. rätt enkla alternativ.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leijonsparf:
acceptera att de är falska eller byt ut dem. rätt enkla alternativ.

Men jag kan inte riktigt. Jag vill ändå att de ska gilla mig utan att de utnyttjar mig. Samtidigt orkar jag inte ställa upp hela tiden.


   
SvaraCitera

örja säg nej. Vrf ska de respektera dig om inte ens su respekterar dig

B


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

du kan ju förslagsvis säga nej
eller sluta umgås med dom, nästan ännu bättre


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tack för era svar, men hur gör man för att komma in i en ny gemenskapskrets?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Den du tycker bäst om, prata med honom, berätta hur du känner!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mn123456789:
Den du tycker bäst om, prata med honom, berätta hur du känner!

Vem har sagt något om att det är en kille. I denna fråga gäller det båda könen, men jag kan prova att berätta, ja.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ahhh falska vänner har man vart me om mycket först så tror man att dom är bäst men sen kommer j****n o hugger en i ryggen (you want some advice give the shit up)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

be dom dra åt helvete helt enkelt!


   
SvaraCitera