Aviseringar
Rensa alla

Falskt anklagad i skolan.. Hjälp mig!


Ämnesstartare

Jag är falskt anklagad i skolan för att ha pissat på en tjejs skåp. Det var verkligen inte jag som gjorde det och sånt äcklar mig verkligen. Det värsta är att jag var kompis med henne också. Grejen är att när detta hände så var det bara jag och fem andra i skolan (kvar, eftersom skolan var slut) - så fick jag skiten eftersom jag är den nyaste i klassen.

När lärarna gav papper till folk så att dom skulle skriva vad dom vet om händelsen så skrev alla att det var jag - bara för att de inte ville skylla på dom andra. Sen hade jag möte med rektorn och mina klassföreståndare; dom frågade massa frågor och jag svarade lugnt och sansat att det inte var jag.

Lärarna sa att eleverna har HÖRT från andra elever att det är jag, är inte det lite konstigt? Rykten kommer och går, men det betyder väl inte att dom är sanna - eller har jag fel?

Frågan är vad jag ska göra för att slingra mig ut ur skiten. Jag vill inte ha ett sånt här rykte och om dom har möte med mina föräldrar (även om jag är oskyldig) så kommer mina föräldrar flippa ut!

Tacksam för svar!


   
Citera
Tyrael

jakan28:

Frågan är vad jag ska göra för att slingra mig ut ur skiten. Jag vill inte ha ett sånt här rykte och om dom har möte med mina föräldrar (även om jag är oskyldig) så kommer mina föräldrar flippa ut!

Att du kommer ha ett möte med dina föräldrar går nog inte att undkomma. Involvera dem istället genom att förbereda dem om händelsen och berätta att du står anklagad för något du inte gjort.

Egentligen är det något av en cliché att föräldrar står upp för sina barn fast de gjort något dumt och barnen ljuger för föräldrarna, men det är hellre att de står bakom dig än att de vill straffa dig för något du inte gjort.

Det blir svårare att förneka det för dina föräldrar EFTER att ni varit på möte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tyrael:

Att du kommer ha ett möte med dina föräldrar går nog inte att undkomma. Involvera dem istället genom att förbereda dem om händelsen och berätta att du står anklagad för något du inte gjort.

Mina föräldrar tror inte på mig när det gäller sånt här. Dom tror alltid lärarna har rätt. Jag är invandrare också..


   
SvaraCitera

sjuk skola, skulle slutat dirr.


   
SvaraCitera

jag fick skulden för allt möjligt som hände i skolan, det är ansvaret man får ta när man ser stökig ut


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tickstart:

det är ansvaret man får ta när man ser stökig ut

Ursäkta men, hur vet du att jag ser stökig ut? Har bra betyg i dom flesta ämnena, pratar ren svenska (fast jag är invandrare), röker inte, dricker inte och så..


   
SvaraCitera

jakan28:

invandrare

Det enda som behövs. [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Buddah:

Det enda som behövs. [wink]

Nu är det ju så att jag har A i svenska, så det spelar väl ingen roll om jag är invandrare?


   
SvaraCitera

jakan28:

Nu är det ju så att jag har A i svenska, så det spelar väl ingen roll om jag är invandrare?

Så länge du inte heter Johan Johansson kan du ha A i alla ämnen du vill utan att det spelar någon roll [wink]


   
SvaraCitera

jakan28:

Ursäkta men, hur vet du att jag ser stökig ut?

pratade om mej själv om du ej märkte..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tickstart:

pratade om mej själv om du ej märkte..

Ojdå, sorry att jag missförstod.


   
SvaraCitera

jakan28:

Ojdå, sorry att jag missförstod.

aeh, lät iofs som jag menade dej också [sad]
men ne vet ej hur man gör, säg åt dem att skaffa bevis typ


   
SvaraCitera

Tickstart:

när man ser stökig ut

vill se en bild från den tiden


   
SvaraCitera

isola:

vill se en bild från den tiden

haha men ne det kanske jag ej gjorde men [blush] Jag var en populär syndabock iaf :$


   
SvaraCitera

vad kan de göra utan bevis? de får väl ta DNA-test på pisset om de så vill. Vet du vem som har gjort det? Jag menar, eftersom ni bara var 5 st på skolan.


   
SvaraCitera